Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] F-S ma schizofrenię?...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] F-S ma schizofrenię?...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 24 May 2020 17:50:29 +0200
Lęka się, że nie jest zasilany z AC, gdy chcę mu podmienić BIOS.

Jakich czułych słów użyć, by wiedział, że choć nie ma wtyczki DC
(bo wywaliłem) jest pod czujnym i opiekuńczym okiem AC?...

Dlaczego F-S ma schizofrenię? Bo jednocześnie lęka się braku
AC, widzi, że akumulatora by mu starczyło na mniej niż 1 sekundę
i straszy mnie zwiechami BIOSu, o czym napiszę osobny nekrolog...

Już napisałem, że ale wierzyłem w zmarłych zmartwychwstanie F-S,
więc zaczekałem... F-S zmartwychwstał cudownie -- nie tak, jak
to sobie wyobraziłem... Ważne, że żyje...

-=-

Przed wielu, wielu laty serwis LetMeRepair ożywił tak zdechłego
F-S za pomocą transfuzji MB -- MB została wymieniona selektywnie,
to znaczy tylko MB uległa wymianie, nic poza nią -- nawet Serial
Number pozostał ten sam...

Zastanawiałem się nad dostępnością na Allegro części zamiennych
do F-S... ;)

-=-

F-S nie chciał odhibernować się -- tak przed kilkoma dniami, jak
i kiedyś, gdy był jeszcze na gwarancji... Myślałem teraz, że
zdechnie mu bateryjka podtrzymująca ustawki w BIOSie, ale mimo
kilku dni bez ściany z 230 V i bez akumulatora -- nie zdechła.
Myślałem o rozbiórce i wydłubaniu bateryjki, ale skończyło się
inaczej, co widać...

-=-

F-S nie ma już gniazda DC -- w jego miejsce jest supeł zawiązany
na przewodzie podlutowanym do MB i wyprowadzonym przez dziurę
pozostała po gnieździe DC...

Właśnie po tej operacji (wywalenia gniazda) F-S nie chciał
odhibernować się, ale choć były problemy, gadał rozsądnie,
więc uznałem, że tylko trzeba jakoś zresetować BIOS...

-=-

Jak wyjaśnić laptopowi, że jest zasilany z AC?

Ściągnąłem BIOS (i na FDD odpalany spod DOSa; i na CD odpalany spod DOSa;
i na HDD odpalany spod WXP) i chcę go wrzucić w czeluści MB, ale stosowny
soft pod WXP twierdzi zawzięcie, że chce AC lub choćby 20% akumulatora...

Być może wypalenie CD i odpałka z CD da lepsze rezultaty,
ale jeśli i tym razem będzie ten sam problem?...

-=-

BIOS mam zdecydowane stary/nieaktualny i (jak pojmuję) nowszy coś naprawił z
bootowaniem.

--