Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] BIOS do bardzo starej płyty głównej

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] BIOS do bardzo starej płyty głównej
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 19 May 2020 20:00:41 +0200
W dniu 2020-05-19 o 19:33, Atlantis pisze:
Wracam do tematu. Udało mi się namierzyć BIOS do (prawdopodobnie)
zbliżonej płyty, na tym samym chipsecie, konkretnie ten:
https://www.vogons.org/viewtopic.php?f=46&t=60741#p679055

Wgrałem go do AM27C512 i umieściłem w podstawce. Po podłączeniu
monitora, klawiatury i zasilacza płyta nie wstaje - nie mam żadnego
obrazu na monitorze. Karta diagnostyczna pokazuje jednak aktywność -
ostatni kod jaki się wyświetla to 0x22, a potem następuje reset i płyta
wpada w pętlę.

Winę może oczywiście ponosić sprzętowe uszkodzenie, ale najpierw
chciałbym zweryfikować kwestię BIOS-u. Tym bardziej, że udało mi się
namierzyć zdjęcie tej płyty:

https://static.elektroda.pl/attach/Gemlight-GMB-486UNP-486DX-33-4MB-RAM-_57_1354340.jpg

Z etykiety na BIOS-ie wynika, że miała BIO Award. Ten, który obecnie
testuję to AMI.

Znacie jakieś miejsca, gdzie mógłbym poszukać albo popytać o BIOS-y do
tak starych płyt? ;)

Tu patrzyłeś?

https://www.wimsbios.com/biosupdates/gemlight.jsp

gemlight = vextrec

Ciekawe, bo nigdy wcześniej nie słyszałem o żadnym z tych producentów.

--
Pozdrawiam.

Adam