Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] BIOS...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] BIOS...
From: Trybun <LeMxCh@jahu.cb>
Date: Tue, 12 May 2020 11:42:14 +0200

Chciałbym ściągnąć BIOS z ROMu laptopa na nośnik,
by ten BIOS zmodyfikować i wrzucić ponownie do ROMu.
- czym grozi ewentualny błąd edycji czy wgrywania?
- czym ściągnąć taki BIOS?
- czym edytować?
  (niby można czymkolwiek, ;) ale nie jest to przyjemne)

Gdzie mogę znaleźć gotowe BIOSy (jakichkolwiek
laptopów - chcę jedynie zapoznać się z urodą)
i edytory?...

Mam
   Phoenix TrustedCore TM.
TM to Trademark?

O BIOS to chyba najłatwiej na stronach producentów Płyt Głównych/laptopów. Co do narzędzi edycyjnych to nie mam pojęcia czym to można robić.

Osobista rada - ja bym tego nie ruszał. Dwa razy próbowałem wgrać firmware do napędów optycznych, i mimo tako że była instrukcja i dostępne odpowiednie narzędzie dwa napędy spartoliłem że trzeba było je wyrzucić.