Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] PLOP -- co ja przeżyłem!!!

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] PLOP -- co ja przeżyłem!!!
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 11 May 2020 15:32:37 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb84d67$0$17349$65785112@news.neostrada.pl

W to można bawić się aż do padnięcia SD! ;)
Przygotowałem na SD partycję NTFS z BCD i PLOPem,
przetestowałem i wrzuciłem na HDD...

Następnie obrabiałem ją na różne sposoby:
- zamieniłem NTFS na FAT (fatalny skutek)
- skracałem
- klonowałem
- poprawiałem różne wpisy
- przestawiałem wpisy w tablicy partycji
  (po tym jestem pogubiony -- wpisy w BCD
  niekoniecznie trafiają w stosowne partycje)

Ogólne wrażenia:
- WinDOSy i DOSy gubią się (razem ze mną) w rozpoznawaniu partycji
- W10 nie gubi się, ale bywa tajemniczy
  przygotowaną tuż po kupnie Acera penflaszkę USB włożyłem
  do F-S -- laptop począł bootować się, bardzo długo namyślał
  się, po czym na niebieskim tle zobaczyłem różne opcje typu:
   - wybierz system (dał mi do wybory Windows na 17 woluminie
     i Windows na 5 woluminie -- pojęcia nie mam, co miał na
     swej myśli)
   - wyłącz
   - pomerdaj ;) z czasem (oczekiwania na wybór?)
   - jakoś napraw...
   - więcej opcji...
- PLOP jest bardzo fajny/przyjazny i zdecydowanie przydatny, choć
  też tajemniczy (nie nazywa dysków w sposób zrozumiały dla mnie)
- Boot.ini to porażka na całej linii rozpoznawalnictwa; coś na kształt:
   - multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="WXP_A_BCD" /PAE
/noexecute=optin /fastdetect
   - multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="WXP_A_BCD" /PAE
/noexecute=optin /fastdetect
   - multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="WXP_A_BCD" /PAE
/noexecute=optin /fastdetect
   - multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(3)\WINDOWS="WXP_A_BCD" /PAE
/noexecute=optin /fastdetect
   - multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS="WXP_A_BCD" /PAE
/noexecute=optin /fastdetect
- BCDEasy jest bardzo użyteczny, naprawdę Easy, ale:
    - dlaczego nie daje powyższych wpisów, gdy jest o to
      proszony -- opcje wyszarzone, trzeba ręcznej roboty
    - trudno zgadnąć, który wpis WXP do której partycji
    - z DOSem jeszcze gorzej

-=-

BIOS F-S widzi dysk w adapterze jako MasterPrimary a normalny dysk
chyba jako MasterSecondary?... Już nie pamiętam dokładnie... ;)

IMO najlepiej:
- przygotować flaszki USB z PLOP i partycjonerem na wypadek problemów z dyskiem
w adapterze
- przygotować normalny dysk tak, by mógł pracować bez adaptowanego
- do adaptera wstawić dysk na stałe

-=-

Adapter do F-S jest: drogi, niewygodny w bootowaniu i niezbyt przydatny.
Natomiast w Acerze odwrotnie -- tani, wygodny w bootowaniu i bardzo przydatny.
(ale Acer już nie bootuje z adaptera nawet za sprawą F12; bootował, gdy był
w nim HDD z GPT; teraz, gdy jest w nim HDD z MBR -- nie bootuje z adaptera)

-=-

Może ktoś kupi akumulator do F-S, rozbierze, zostawi sobole ogniwa a mnie
sprzeda elektronikę? 63 pln za 6 ogniw -- to niezła cena... Nie pamiętam
pojemności, ale pamiętam, że to dobra cena dla kogoś, kto szuka samych ogniw...

-=-

Dzięki raz jeszcze dantesowi za podpowiedź z PLOP.
[pewnie to Edmund, powszechnie znany jako Hrabiego Monte Christo ADumasa]

PLOP to świetna sprawa. [i zlewa?]
Wkrótce w adapterze F-S wymienię Seagate na Toshibę...
Wcześniej muszę oczyścić ;) Toshibę...

Jeszcze smarowanie CPU i gniazda zasilania DC...
Jakby sprzedawcy spuścili z ceny -- akumulator...
Może klawiatura...
A może tę klawiaturę jakoś rozmontuję i przeczyszczę styki?...
Może zanurzę klawiaturę w jakimś rozpuszczalniku?...

--