Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Adaptacja pustki powstałej po wyjęciu CDVD...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Adaptacja pustki powstałej po wyjęciu CDVD...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 10 May 2020 02:12:25 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5eab4ee0$0$17360$65785112@news.neostrada.pl

Mowa o adapterze SATA-SATA.

Bootowanie -- BIOS nie widzi tego adaptera i nie można na stałe ustawić
bootowania z dysku wstawionego do tegoż adaptera, ale pod F12 widać dysk
adaptowany i można wybrać bootowanie z dysku włożonego do tego adaptera.

Tak było, gdy w Acerze była Toshiba z GPT.
Po wstawieniu do Acera hybrydy z MBR -- F12 nie zezwala na boot z adaptera.
Mogę bootować Acera z Evo lub z normalnego HDD.
W Acerze jest adapter SATA-SATA 9 mm.

-=-

Z Fujitsu-Siemensem jest odwrotnie -- nie mogę startować z normalnego dysku.
Jest tam adapter PATA-SATA 12 mm i z niego mogę bootować -- cały system może
być na normalnym, szybkim dysku lecz bootowanie nie może zacząć się
z normalnego dysku. (zacząć się: z karty SD, z USB, z dysku w adapterze...)

-=-

W obu lapkach przydałoby się poprawienie BIOSa -- ale to mnie przerasta.
Gdyby takie poprawianie nie było groźne -- podjąłbym się... Wizja utraty
lapka raczej powstrzymuje mnie...

-=-

Teraz chcę:
- namierzyć resztę drobiazgów stale pisanych przez W10
  (by wywalić je na RAMdysk lub na SSD)
- zlikwidować swapfile z systemowego
  (chodzi mi tutaj o mały plik, nie o cały swapfile)
- przenieść hiberfile poza systemowy...
  (nie uśmiecha się mi hibernacja na SSD -- niemal 5 GB;
  można usypiać? -- albo trzeba podpiąć pod ścianę 230 V,
  albo będzie zżerany akumulator...)

Może pokombinuję z podzieleniem jednego W10 na dwa dyski -- HDD i SSD.
Poza czasem -- niewiele tracę.

-=-

Jeśli sprzedawcy zejdą stosownie z cenami akumulatora i klawiatury do
Fujitsu-Siemensa -- może skuszę się, by F-S odzyskał swój dawny blask.

-=-

Jak mały (500 GB) 2.5" dysk SATA jest najszybszy?

--