Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] BIOS...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] BIOS...
From: netx <nospam@gazeta.pl>
Date: Tue, 12 May 2020 20:26:40 +0200
Chciałbym ściągnąć BIOS z ROMu laptopa na nośnik,
by ten BIOS zmodyfikować i wrzucić ponownie do ROMu.

Nie wiem czy to Ciebie zainteresuje ale ostatnio potrzebowałem odblokować undervolting CPU i/lub underclocking - w celu obniżenia temperatur procesora w laptopie. W tym celu potrzebowałem pliku z aktualnie wgranym BIOSem (Uefi), następnie programów UEFITool oraz IRFExtractor do znalezienia adresów zmiennych UEFI o nazwach: Cfg Lock i Overclocking Lock. Potem zmieniłem wartości tych 2 zmiennych (z 1 na 0) na żywca chyba w Epromie (?) używając programu RU.Efi (uruchomia się komputer z pendrive z tym programem). Jeśli masz BIOS Uefi to możesz sobie obejrzeć to i owo tym programem RU.efi. Przy tych operacjach posłużyłem się krótkimi tutorialami na sieci i wątkiem gdzie użytkownik napotkał te same przeszkody co ja. Przy okazji znalazłem też takie forum: https://www.bios-mods.com/forum/ ale ostatecznie obyło się u mnie bez zadawania pytań na tym forum - wszystko znalazłem online.

Plik z aktualnym BIOSem/Uefi znalazłem na stronie producenta laptopa.