Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Hybrydowy Seagate...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Hybrydowy Seagate...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 19 Apr 2020 00:39:23 +0200
Szybki niesamowicie!!!
W piątek o godzinie 0:59 kupiony a w sobotę o godzinie 13:10
(36 godzin i 11 minut) gotowy do odbioru w Paczkomacie!
Wiadomo!! -- SSD!!!

Grzejnik...

Pierwszy test przerwałem, bo zbyt wolno szedł...
Kolejny skończyłem z chłodzeniem, bo temperatura
sięgnęła zenitHu -- w praktIce 59°C, gdy graniczną
w pracy jest 60°C.

Teraz przeszedł więcej niż jeden test, testuję kolejny
raz -- nie przekracza 48°C... [może miał wirusa, ale
wyleczył się za sprawą Defendera?]

Transfery talerzowe... (bez interfejsu)
Podam początkowe transfery -- tam dysk jest najszybszy, jeśli
nie liczyć samego końca dysku, gdzie znienacka transfer skacze
w górę na każdym dokończonym teście.

Tu ciekawostka!!!
- stabilne 70 MB/s <-- przerwałem
- poszarpane 85 MB/s <-- w ~2/3 dałem mu chłodzenie
  (schodził z szybkością stopniowo w dół)
- stabilnie 130 MB/s (po 55% miał nadal 110 MB/s)
  (schodził z szybkością stopniowo w dół)
- 120 MB/s
  (schodził z szybkością stopniowo w dół)
- 120 MB/s
  (schodził z szybkością stopniowo w dół)
- 110 MB/s <-- przerwałem
- 110 MB/s
  (schodził z szybkością stopniowo w dół)

Teraz próba czytania -- po USB2, ale wpięte do USB3;
mam ponad 40 MB/s a temperatura najpierw spadła do
45°C a od 10% zaczęła lekko rosnąć...

Trudno mówić o temperaturze otoczenia, ale około 26°C.

-=-

SMART pokazał 0 godzin pracy i 0 włączeń tuż po podpięciu
i przez długi czas liczba godzin nie zwiększyła się, czyli
być może ten dysk nie był w ogóle ruszany, zanim trafił do
mnie, choć wyprodukowany został w 2016 r.

-=-

Potrafi nie tylko wyłączyć talerz, ale zmniejszyć jego szybkość.
Próby nakłaniania go do rezygnacji z tych oszczędności nie dały
trwałych rezultatów w ustawieniach -- zobaczę, jak będzie
zachowywał się... Jeśli będzie na nim W10 -- nie będzie
zatrzymywał się czy zwalniał, ale z WXP może być różnie.

-=-

Zamierzam qpić przejściówki/adaptery i wstawić do obu laptopów
dyski w miejsce napędów optycznych a jeden z napędów (Acerowy)
zamierzam doraźnie podpinać via USB2. Ponadto chcę qpić kieszeń
do dysków na USB3. Mam kilka, ale na USB2 i mam jeden HDD na USB3.

-=-

Dysk przywędrował rychło w czas -- pada mi jedna z partycji 64W10
na Acerze. Nie wiem, dlaczego (nie chcę jej reperować) nie widzę
podglądu ikon.

Pod WXP nie tylko ikony widziałem, ale też inne pliki graficzne,
co okazywało się kłopotliwe, gdy jakiś plik liczył sobie
kilkadziesiąt MB.

Tu nie zamierzam niczego reperować -- partycję wywalę.
Pod WXP bawiłem się w rejestrze...

-=-

BTW -- używany HTS cieszy mnie niesamowicie!
(jak dotąd) Na razie brak z nim problemów.

Jest tak cichy, że nakłania do posmarowania ciepłoprzewodzącą
pastą CPU itp., by zmniejszyć obroty wiatraka i temperaturę CPU...

Seagate był głośny.

--