Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] CrystalDiskInfo a stare płyty AMD, stare dyski ATA, brat inf

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] CrystalDiskInfo a stare płyty AMD, stare dyski ATA, brat informacji SMART dysku
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Tue, 14 Apr 2020 16:00:36 +0200
Winny okazał się dedykowany do płyty sterownik chipsetu Nvidia
NVIDIA Series system driver for nForce2 (Included LAN driver) v 2.41
Wystarczy w czasie instalacji pominąć składnik "NVIDIA IDE SW driver", wskazać, że nie chcemy go instalować i przeskoczyć ten etap.
Pomijając ten składnik okazuje się, że CrystalDiskInfo działa wyśmienicie.
Czyli sterownik bruździł. Producent płyty tego nie sprawdził? Czy raczej w czasie jak te stery były tworzone nie były popularne programy do odczytu SMART-a dysku. Światło na sprawę rzuciło to, że przez przypadek na gołym systemie bez instalacji jakichkolwiek sterowników do płyty głównej, przypadkiem uruchomiłem CrystalDiskInfo i zdziwiłem się, bo działa. I zacząłem szukać, który komponent instalowany zaburza komunikację programu z dyskiem.

  • Re: [PECET] CrystalDiskInfo a stare płyty AMD, stare dyski ATA, brat informacji SMART dysku, jedrek <=