Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Co zrobić z lapkiem na jednordzeniowym Pentium?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Co zrobić z lapkiem na jednordzeniowym Pentium?
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Wed, 8 Apr 2020 16:58:51 +0200
Mam lapka w generalnie dobrym stanie, na starym a więc na dzisiejsze czasy słabym procesorze Pentium M, do tego wbudowana ATI Mobility Radeon 64MB, dysk 320GB niestety IDE, karta sieciowa gigabitowa, nagrywarka DVD, oryginalnie był XP Pro (z tym że instalowanie sterowników z www producenta, bez dedykowanego DVD ze sterownikami którego to DVD nie miałem, trwało wieki, przez co znielubiłem reinstalowanie Win na tym lapku).

Zalety to:
* ekran 15'' 1200x1600 chyba IPS (dobre kąty choć mógłby być jaśniejszy, przy szerokich kątach ze 2-3 łebki się wcisną i coś będą widziały);
** Touhgbook (semi-rugged, nie gnie się a zawiasy jak w Mercu).

Chciałbym na tym uruchomić komputer dla przedszkolaków, w tym do do oglądania
filmów (bajek) z LAN lub z internetu.
Jakby co mogę dokupić tanią przejściówkę SATA-IDE i dołożyć SSD 160GB, gdyby
miało przyspieszyć.
Pytanie: czy sensowne video (np. z dzisiejszego YouTube) w ogóle pójdzie?
Może w ogóle machnąć ręką na toughbookowatość i do zwykłego komputera z monitorem dodać jakąkolwiek klawiaturę "na stracenie" przez dzieci, podobnie myszkę (tyle że klamotowate rozwiązanie się robi)?