Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Temperatura procesora

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Temperatura procesora
From: pioruns <cvbehaf@b2.cy>
Date: Thu, 2 Apr 2020 12:51:41 +0100
On 02/04/2020 10:22, Jacek Maciejewski wrote:
> Proc i5-4590S ma w danych katalogowych podane Tcase=71 stC, co IMO
> znaczy że max. dopuszczalna temperatura obudowy wynosi 71 st.  Ale np.
> program gkrellm podaje temperaturę oddzielnie dla każdego rdzenia (i te
> temp. naprawdę się różnią w zależności od tego co dany rdzeń robi).
> Należy sądzić że czujniki temp. są umieszczone indywidualnie dla każdego
> rdzenia gdzieś w jego strukturze. Zatem, obciążając proc nie należy nie
> przekraczać 71 st mierzone gkrellmem tylko około 100 stC ponieważ taką
> wartość T junction podają dane katalogowe.  Mam rację czy nie?

Tak, czujniki są zaszyte w różnych miejscach CPU.

Tutaj masz bardzo szczególowy poradnik jak to wszystko działa w Intelach:
https://forums.tomshardware.com/threads/intel-temperature-guide.1488337/

Guide mówi:
"Tcase specifications are factory only IHS temperature measurements that
users can't monitor. Tcase is not a thermal limit, but is instead a
thermal value based on processor TDP and stock cooler TDP."

"the limiting Thermal Specification has always been Tj Max; not Tcase.
For end users, this means Tcase is irrelevant."

A więc wygląda na to, że masz rację, Tcase Cię nie interesuje, tylko Tj Max.

--
pozdrawiam,   pioruns