Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycja odzyskiwania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycja odzyskiwania
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 1 Mar 2020 13:31:51 +0100

"Trybun" 5e5a68d6$0$31100$65785112@news.neostrada.pl

Dokładnie, 3,5 - 40GB. Kiedyś upychałem na nim dwa Windowsy i Linucha,

To na pewno jest wolny od czapkawirusa...
Kiedyś produkowano lepse dyski -- dopiero
później wprowadzono postarzanie...

dzisiaj to komp rezerwowy z 98 ew XP albo Linuks z lekkim
środowiskiem. Procek mógłby uciągnąć cos więcej, ale RAM
to tylko 512MB.

512 MB keszu procesora graficznego?
[Trybun celuje w desktopy -- wiemy z innych postów;
DIMMy DDR2 są dziś w cenie szmelcu; desktopy mają co
najmniej 3 sloty; rzadko bywa, że 2; często -- że
więcej niż 3 -- 12 GiB to drobiazg; tym bardziej
DIMM DDR3 czy DIMM DDR4...]

A co niby takiego lepszego w dzisiejszych HDD?

[więcej terabajtów? SATAnizm? szybsze transfery
i krótsze opóźnienia? inne podejście do CPU?]

O, wiesz, implementowane są różne osiągnięcia rozwojowe...
Coraz to inne... Trudno to tak opisać w jednym poście...
[nawet w wielkim -- po co mi kamień?... mam ich kilka...]

Laptop domaga się stabilniejszego zasilania:
- akumulatora
- i dobrej parki -- wtyczka+gniazdo
oraz co najmniej jednego klawisza klawiatury...
(plastyku wierzchniego -- mechanizm jest sprawny)

20 V i 4.5 A -- mam taki napis na zasilaczu

BTW -- zasilacz jest gorący! Ma co najmniej 55 °C.

Na razie jest tu klejony (z powodzeniem!) 32W10.
Długo zachodziłem w głowę (swoją -- blisko miałem)
skąd po testach z 64W10 wziął się 32W10... Okazało się,
że (niekoniecznie podczas lunatykowania) prowadziłem
znacznie więcej experymentów niż z góry przygotowane...
[po co prowadzić zapomniane eksperymenty?... -- po czym...
po nocach...]

32W10, choć nie z tego świata, pracuje poprawnie i (podobnie
jak ten, który był instalowany na tym laptopie) potrafi wyłączyć
pokładową myszkę...

WXP potrafi i włączyć, i wyłączyć.

Ciekawe, jak oduczyć 32W10 wyłączania?
Trzeba by jakoś zdeaktywować F6 lub
przypisać mu inną rolę społeczno-bezużyteczną...

Można by też poszukać softowej możliwości włączania...
Prymitywnie, w MenUrządzeń -- sienieudaje...

A ja niedawno miałem okazję zauważyć postęp w jakości sprzętu.
Po dłuższym czasie nieużywania uruchomiłem 10letni tablet Huawei.
Uruchamianie prawie dwie minuty, ładowanie baterii pół dnia!

Problem z ładowaniem może wynikać z nieużywania -- trzeba kilka
(czy kilkanaście razy) naładować, by rozruszać to coś... Tak to
widzę na podstawie moich własnych doświadczeń z akumulatorami
tego (lionami i podobnymi) typu.

Pierwsze (po latach) ładowanie może trwać kilka dni i starczyć
na kilka sekund -- o ile w ogóle dojdzie do ładowania; kolejne
mogą być szybsze i starczyć na dłużej. Akumulator nie jest
niszczony (IMO nawet taki odpoczynek dobrze ;) mu robi) ale
jakoś traci na swej atrakcyjności...

Trwale i nagle/szybko niszczy nadmiar ciepła.

Ostatnie z moich sprzętów - telefony TP-Link
i Motorola robią to kilkanaście razy szybciej.

--
.-.