Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dziwne dyski M.2

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dziwne dyski M.2
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Mon, 09 Mar 2020 18:38:46 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 9 Mar 2020 18:12:54 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <1gow663uy6q4g$.imydm6tu4jug$.dlg@40tude.net>
 od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
>Ostatnio na Allegro jest sporo dysków M.2 o pojemności 256 GB, rzekomo
>wymienianych na większe w jakichś laptopach. Przeszły mi dwa takie przez
>ręce. Miały napisane:
>MZVLB256HBHQ-000L7 i
>MZVLW256HEHP-000L7
>Problem z nimi taki że gsmartcontrol (pod linuksem) widzi je jako
>"unknown model" i podaje jedynie podstawowe dane, żadnego SMART-a ani
>testów. Ktoś wie dlaczego tak?

Z jakiego powodu nie widzi, to nie powiem(pewnie trzeba jakieś opcje dla
smartctl
ustawić).
To OEM Samsunga, generalnie, trzeba się trzymać od tych dysków w przyzwoitej
odległości -
o jakimkolwiek wsparciu zapomnij.