Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] GTX750/1GB@4k60

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] GTX750/1GB@4k60
From: Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>
Date: Sun, 23 Feb 2020 16:10:21 +0100
On 2020-02-23, Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:
On 2020-01-17, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
On 2020-01-17, t-1 <t-1@todlaspamu.pl> wrote:
Tytułowe, czy to wykonalne? Karta ma DVI i HDMI.
A o co chodzi?
No czy się wyrobi, przy filmach, jakiś grach, z wyświetlaniem takiej
rozdzielczości z taką częstotliwością. Tryb pewnie ma.

No więc tak, nie ma problemu z samym wyświetlaniem. Nie ma też problemu
z filmami o ile dany kodek ma wspomaganie sprzętowe w karcie - czyli np.
4k@50p/h264 wyświetla bardzo płynnie i bez zastrzeżeń, ale ten sam film
w h265 już praktycznie nie ruszy (FX8350 dla referencji). Zapuściłem też
z ciekawości Velley Benchmark... no i ten tego, jak można się
spodziewać, ale to nie miało być do gier więc spoko.

Tyle, że większość 4k filmów to już h265 więc i tak kartę będę musiał
zmienić. W związku z tym pytanie, jaki byłby najbardziej optymalny zakup
karty co miałaby to h265. Ta maszyna nigdy nie będzie używana do gier,
wyłącznie do edyscji filmów, więc wystarczy mi płynne odtwarzanie
4k60p/h265 i będę kontent. 1030?

Nie możesz sobie ścignąć codeka?
Np.tu:
https://www.instalki.pl/programy/download/Windows/kodeki/x265_encoder.html

Kodek już jest, ale taki jak w linku czyli programowy. On wykorzystuje
procesor i przy 4k rozdzielczości procesor nie wyrabia, mimo, że FX8350
to nie jest słaby procesor. Dlatego potrzebny kodek w karcie, czyli
sprzętowy.

Z roku na rok komputery mają coraz większe wymagania. To chyba wina kosmitów.

--
animka