Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] TrueCrypt7.1a

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] TrueCrypt7.1a
From: pioruns <cvbehaf@b2.cy>
Date: Thu, 13 Feb 2020 10:16:59 +0000
On 12/02/2020 22:34, anna wrote:

> Wkładam do napędu płytkę z linuksem live z gazety, odpalam konsolę i teraz
> co mam wpisać po tym dd? Jak wyglądają te magiczne zaklęcia by nadpisać
> zerami albo jakimś random cały dysk (tj partycję hda2), a jak jeśli chcę
> nadpisać tylko wolny obszar w obszarze tej partycji? Mogę prosić o ściągę?

Proszę bardzo:

sudo fdisk -l
Ta komenda Ci pokaże literkę dysku, zazwyczaj /dev/sda, np.
Disk /dev/sda: 250.1 GB, 250059350016 bytes, 488397168 sectors (...)

Potem wypełniasz go całego przypadkowymi danymi:

sudo dd if=/dev/urandom of=/dev/sdX bs=4096 status=progress
Zamieniasz /sdX odpowiednią literką np. /sda.

I gotowe.

Proces możesz powtórzyć kilka razy jak chcesz miec pewność.

--
pozdrawiam,   pioruns