Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Kingston KC600 - dysk SSD z szyfrowaniem - może ktoś wyjaśnić ja

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Kingston KC600 - dysk SSD z szyfrowaniem - może ktoś wyjaśnić jak działa?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Tue, 11 Feb 2020 18:35:35 +0100
Witam.

Nie siedzę w tym temacie aż tak więc pozwoliłem sobie podpytać mądre głowy.

Mam pendrive z szyfrowaniem - Integral Crypto DUAL+ FIPS 197
Sprawa jest jasna. Wsadzam go w PC'ta/MAC'a, uruchamia się programik do wpisania hasła, wpisuję hasło i mam dostęp do danych. Dual bo hasło plus sam zapis szyfrowany gdyby ktoś chciał się dobrać do odczytania samych pamięci.

Teraz szukając rozwiązania na bezpieczny dysk z Windows 10 Home (bez bitlockera) gdy ktoś zajuma PC'ta, oprócz VeraCrypt trafiłem na taki wynalazek jak Kingston KC600. Strona producenta za bardzo mi nie pomaga oprócz haseł "256-bit", "TCG Opal" i eDrive".

Ktoś podpowie, jak to działa? Jakiś specjalny bootloader jest na dysku z poziomu BIOS/UEFI który po uruchomieniu wyświetla monit o hasło? Bo sam fakt że sobie coś tam szyfruje na kościach bez subsystemu jest kompletnie bez sensu bo podłączam dysk i czytam dane. Jedyny problem jak padnie kontroler dysku. A z kolei jak zainstaluje BitLocker na Win 10 Pro to i tak mam dane szyfrowane więc..

Pozdrawiam.

--
Irokez