Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycja odzyskiwania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycja odzyskiwania
From: Trybun <LeMxCh@jahu.cb>
Date: Thu, 6 Feb 2020 09:31:52 +0100

"Trybun" 5e3aaf42$0$17361$65785112@news.neostrada.pl

Też wolę MBR. Tzn nie mam nic przeciwko GPT,
ale wolę posługiwać się czymś co znam. W wielu
programach do partycjonowania są opcje konwersji
do GPT, ale jakoś nigdy mnie to nie kusiło.

Konwertowanie raz popsuło mi zawartość dysku.
Na szczęście to był tylko test.

Błędy zawsze mogą się zdarzyć, zwłaszcza gdy używamy niesprawdzonego programu. Nie zliczę nieudanych prób klonowania i przenosin systemu na inny dysk zanim trafiłem na odpowiedni program..

Ale o co chodzi z tym literowaniem? "C" to
dla Windy podstawa i tyle..

Mając kilka systemowych -- trzeba wiedzieć, która jest właściwą.
WXP potrafi mylić się niemiłosiernie lub miłosiernie.

  () część siebie (część plików rejestru) widzi na tej,
     część na innej partycji -- niemiłosiernie, bo psuje
     inną partycję systemową (modyfikuje pliki rejestru
     innej partycji systemowej, myśląc, że modyfikuje
     swoje pliki rejestru)

  () da dwie różne literki tej same partycji -- miłosiernie,
     bo nie psuje innej partycji systemowej

W10 jest pod tym względem lepszy.

Nie, spod każdego z tych systemów będziesz widział inne oznaczenie partycji. XP i 10ka "C" będą widzieć jako swoja partycje systemową, z nie może przecie być dwu dysków "c". Nie ma pod tym względem żadnej różnicy między XP a 10ką.