Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Najlepszy energetycznie x86 do h.264/ffmpeg

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Najlepszy energetycznie x86 do h.264/ffmpeg
From: heby <heby@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 2 Feb 2020 18:30:54 +0100
Cześć.

Jest sobie ZoneMinder który ściąga obraz z kilku kamer (H.264) i przepakowuje obraz ponownie (H.264) oraz zapisuje na dysk.

Czyli sporo liczenia.

Czym powienem się zainteresować aby:
a) ffmpeg, używany do kompresji/dekompresji, miał akcelerację sprzętową?
b) było jak *najwydajniesze* energetycznie?
c) działało na normalnej płycie głównej

Obecnie mam tam Celeron G3220. Mam bo akurat był pod ręką.

Dla 3 strumieni video FullHD hocki klocki z rekompresją są juz na granicy wydajności, gubi mi ramki.

Nie jest szuką wsadzić tam i7. Ja pytam czy coś może być tańsze w sensie prądu i znacząo lepsze? Spodziewam się że ffmpeg mógłby używać akceleracji sprzętowej.

Z tego co widzę to ffmpeg potrzebuje jakoś koło 8 generacji do quicksynca (albo 5, zalezy od bibliteki):

https://trac.ffmpeg.org/wiki/Hardware/QuickSync

Ma ktoś pomysł co mogło by spełniać warunek "jak nawiecej mocy H.264 / jak najmniej energii" ? Sądząc po mojej ignoracji w temacie ffmpeg szukam czegoś z driverem VA-API.