Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycja odzyskiwania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycja odzyskiwania
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 20 Feb 2020 23:21:15 +0100

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e4e8fac$3$537$65785112@news.neostrada.pl

"Trybun" 5e357304$0$560$65785112@news.neostrada.pl

Ma ktoś pojecie po kiego producent
(A Data)zamieszcza tytułową partycję
na SSD i do czego ona ma służyć?

Ta sama instalka na F-S dodała ćwierćgigabajtową
partycję startową a na emachines -- nie dodała,
chyba, że mi ów fakt jakoś umknął przed laty...

W obu wypadkach MBR oczywista.

Skasowałem tę małą, założyłem boot na 32W10
i usiłuję partycję z 32W10 zmniejszyć, ale ma
błędy... Skanowanie trwa wieki ;) a połączenie
USB pewne nie jest...

Skracanie partycji przerwałem -- obaczę, ;) co uzyskałem.

RomanTyczny blog:

- skasowałem tę małą partycję i zleciłem założenie boota
  na 32W10 później okazało się, że boota nie ma -- NIESTETY
  tyle razy to robiłem, że odeszła mi ochota na weryfikowanie

- usiłowałem zlecić skracanie partycji 32W10,
  ale na partycji były błędy logiczne
  [na FS, nie na partycji?]

- zleciłem skanowanie i poprawianie FS
- w połowie 5 (ostatniego) przebiegu
  trąciłem wtyczkę (USB2) dysku i straciłem efekty

- ponownie zleciłem skanowanie i poprawianie FS
- na chwile przed końcem 5 (ostatniego) przebiegu
  trąciłem wtyczkę (USB2) dysku i straciłem efekty ponownie

może dobrze -- co by było, gdybym trącił w trakcie skracania partycji?
w trakcie skracania partycji bym spał, więc bym nie trącił

- zmieniłem przewód USB2
- ponownie zleciłem skanowanie i poprawianie FS
- zasnąłem, gdy obudziłem się, było OK

- ponownie zleciłem skracanie partycji od jej
  początku i zasnąłem
- zbudziłem się, zobaczyłem, że postępy
  skracające są marne, więc przerwałem
  skracanie w trakcie tegoż skracania;
  spodziewałem się tego, że niczego nie
  stracę, bo przerwałem w stosownym momencie, ale...
- okazało się, że partycja została skrócona,
  tyle, że od końca; uznałem, że tak też ;) może być
  (niestety została pusta przestrzeń po skasowanej
  partycji -- kiedyś być może i z tym zrobię porządek)

- zleciłem skopiowanie dwóch partycji WXP z dysku
  w F-S na dysk podpięty i zasnąłem
- gdy zbudziłem się, było OK

- spostrzegłem, że na 32W10 nie ma boota!!!

- spróbowałem założyć boot, ale EasyBCD zaraportował
  błąd i zapytał mnie, czy raport wysłać do autora...
  była to wersja z 2010 r., więc nie wysłałem raportu...
  tą właśnie wersją, z tegoż F-S założyłem w 2010 r.
  boota na dysk netbooka
- zainstalowałem nowszą wersję EasyBCD -- uznał, że
  nie założy, bo zakłada tylko na Viście itp. ;)
  kłamał, ale co miałem uczynić?!

  zakłada gdziekolwiek!!! [może nowsza wersja?]

- wkrótce okazało się, że

  - dwie partycje mają tę samą literę D
    a próba naprawy nie daje dobrego rezultatu!
  - 32W10 miała zarazem i F, i D;
    inna miała tylko ;) D

- podpiąłem dysk do netbooka i odpaliłem EasyBCD,
  ale EasyBCD tuż po uruchomieniu zapadł się
- przeinstalowałem EasyBCD -- to samo...

- podpiąłem dysk ponownie do F-S
  skoro EasyBCD odmawiał założenia boota,
  pobawiłem się dyskiem różnie za pomocą EasyBCD;
  także pobawiłem MBRem za pomocą EasyBCD;
  przerwałem odbudowe MBR w trakcie odbudowy,
  bo zabrakło mi cierpliwości ;)
  pobawiłem się jeszcze tym dyskiem, ale
  dysk ów zaczął po prostu ginąć mi z oczu!!!
- odpiąłem dysk i podpiąłem ponownie
   - kolejno różne programy traciły ów dysk ze swych oczu
     (było to zabawne! najpierw dysk kurczył :) się
     pojemnościowo, później znikał...) [klątwa Trybuna?]
   - odpiąłem i podpiąłem ponownie, ale już nic tego dysku
     nie chciało zobaczyć!

- nie mając nic rozsądniejszego, zrestartowałem F-S
  nie chciał zamknąć się, bo miał kaszankę literalną!
  zamknąłem brutalnie
- po ponownym odpaleniu F-S zapragnął zbootować
  się z podpiętego dysku
- przestawiłem co trzeba w BIOSie i odpaliłem kolejny raz
- nadal miałem sieczkę literalną pod WXP!!!
- zabrałem dysk do Acera i tam (raczej -- tu) założyłem boot
- i napisałem ten m@ill....

Teraz zamierzam ów dysk wstawić do F-S, gdzie spodziewam
się startu 32W10 lub WXP w zależności od tego, co zlecę...

-=-

I co/jak -- zabawy z partycjami i MBRem są niebezpieczne?
Czy może raczej LITERACJA WXP jest niebezpieczna?!

Nie sprawdziłem wszystkich plików bit po bicie?
Raczej albo bym stracił którąś (może i wszystkie)
partycję, albo nic bym nie stracił w efekcie tych
zabaw. Na oko każda z partycji jest poprawnie czytalna.

-=-

BTW...
- MiniTool nie podepnie partycji HIDEN pod literkę!
- Zaś EasyBCD nie założy boota partycji pozbawionej literki!
  I nie doda wpisu takiej partycji...

-=-

Co zaś zastałem tu, na Acerze, gdy przybyłem?
Ano wczoraj odpaliłem partycję, której nie ruszałem od lat...
Ta zaś rozpoczęła... aktualizowanie się!!! Zostawiłem Acera
na noc. Gdy dziś przybyłem -- W10 zadał mi tajemnicze pytania
(pismo ręczne, reklamy, nawigacja itd...) po czym zajął się
kończeniem samoaktualizowania... Po tym wszystkim mam tu (na
tej partycji, której nie ruszałem od paru lat) 1909 czy jakoś
podobnie.

Przebootowałem na zwykle używaną -- ta zaś zaczęła naprawiać
swój rejestr, a dokładniej -- defragmentować... Co trwało
i trwało...

-=-

Praca z partycjami na HDD to zabawa dla wytrwałych!
Jak z chorymi na otępienie umysłowe!!! Zlecasz coś,
ale zanim doczekasz się efektów -- możesz wyspać się!!

-=-

Raz jeszcze:
- przerwałem skracanie partycji w trakcie skracania
- przerwałem odbudowę MBRu w trakcie tejże odbudowy
i mam zero problemów z tym związanych!!!

-=-

Kiedyś skopiowałem partycję, skasowałem i zacząłem
kopiować dokładnie to samo w to samo miejsce
i przerwałem w trakcie -- po drobnych robótkach
ręcznych miałem OK!!!

Przed laty kopiowałem flaszki edytorem dysku -- po
skopiowaniu kilku% przerywałem, aby cieszyć się
3 pełnowartościowymi partycjami, z których usług
korzystam do dziś!!! Wolne miejsca zajmowałem już
zwykłym partycjonerem -- takich flaszek (różnych
kart i penflaszek) mam sporo!!! Służą mi jako
flaszki naprawcze i diagno_styczne! [stykają
się z diagnami?]

-=-

Najwięcej czasu zabiera mi... opisanie tego wszystkiego...

--