Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycja odzyskiwania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycja odzyskiwania
From: Trybun <LeMxCh@jahu.cb>
Date: Wed, 5 Feb 2020 13:04:20 +0100

"Trybun" 5e393fee$0$521$65785112@news.neostrada.pl

Nie ma mowy o GPT, mam tradycyjny układ partycji.
Nawet nie wiedziałbym jak się za to GPT zabrać.

Tak, jak za MBR. Ja kopiowałem z GPT (bo tak sklep
zainstalował) na MBR, bo wolę MBR. GPT zamierzam
zamienić na MBR, ale wciąż brakuje mi czasu...
Zamiana wprawdzie trwa chwilę, ale chcę asekurować
się, a skopiowanie wszystkiego zajmie sporo czasu...
(poza systemowymi mam też inne partycje na dyskach
a doświadczenie mówi, że niekoniecznie zamiana GPT
na MBR przebiega bezboleśnie)

Kopiowałem też (co najmniej dwa razy) z GPT na MBR.
Same partycje systemowe (z W10) są dokładnie takie
same, nie licząc podpisów i stosownych wpisów
w rejestrze, ale te różnice są też w wypadku
kopiowania z MBR na MBR czy z GPT na GPT...
Po prostu Win jakoś musi odróżniać partycje, by
stosownie je politerować. [literatura to podstawa!]

BTW -- literatura Visty/W7/W8/W10 jest znacznie lepsza
niż literatura WXP, zaś literatura WXP jest znacznie
lepsza niż literatura DOS/W3.xx/Wfwg/W95/W98/WME...

Też wolę MBR. Tzn nie mam nic przeciwko GPT, ale wolę posługiwać się czymś co znam. W wielu programach do partycjonowania są opcje konwersji do GPT, ale jakoś nigdy mnie to nie kusiło.

Ale o co chodzi z tym literowaniem? "C" to dla Windy podstawa i tyle..