Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Najlepszy energetycznie x86 do h.264/ffmpeg

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Najlepszy energetycznie x86 do h.264/ffmpeg
From: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_wstaw_nick_@greysector.net>
Date: Mon, 3 Feb 2020 09:06:43 +0000 (UTC)
Date: Sun, 02 Feb 2020 18:30:54
From: heby
> Cześć.

> Jest sobie ZoneMinder który ściąga obraz z kilku kamer (H.264) i
> przepakowuje obraz ponownie (H.264) oraz zapisuje na dysk.

> Czyli sporo liczenia.

> Czym powienem się zainteresować aby:
> a) ffmpeg, używany do kompresji/dekompresji, miał akcelerację
>    sprzętową?
> b) było jak *najwydajniesze* energetycznie?
> c) działało na normalnej płycie głównej

> Obecnie mam tam Celeron G3220. Mam bo akurat był pod ręką.

Jesteś pewien, że dobrze przepisałeś nazwę i model? Na ark.intel.com ani
na Wikipedii nie mogę tego modelu znaleźć. Która to mikroarchitektura?
Może miałeś na myśli Pentium G3220?
https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/77773/intel-pentium-processor-g3220-3m-cache-3-00-ghz.html

> Dla 3 strumieni video FullHD hocki klocki z rekompresją są juz na
> granicy wydajności, gubi mi ramki.

Jeden strumień możesz puścić na wbudowanym GPU przez VA-API. Może być
różnica w jakości na niekorzyść GPU.

> Nie jest szuką wsadzić tam i7. Ja pytam czy coś może być tańsze w
> sensie prądu i znacząo lepsze? Spodziewam się że ffmpeg mógłby używać
> akceleracji sprzętowej.

> Z tego co widzę to ffmpeg potrzebuje jakoś koło 8 generacji do
> quicksynca (albo 5, zalezy od bibliteki):

> https://trac.ffmpeg.org/wiki/Hardware/QuickSync

Niby natywne, ale jakoś nie udało mi się uruchomić pod FFmpeg.

> Ma ktoś pomysł co mogło by spełniać warunek "jak nawiecej mocy H.264 /
> jak najmniej energii" ?

Pytasz o procesor czy oprogramowanie, czy coś innego? To, co masz,
powinno wystarczyć.

> Sądząc po mojej ignoracji w temacie ffmpeg szukam czegoś z driverem
> VA-API.

Polecam, działa.

https://trac.ffmpeg.org/wiki/Hardware/VAAPI

Przykładowe polecenie:
ffmpeg -hwaccel vaapi -hwaccel_output_format vaapi -i input_file.mp4 -c:v
h264_vaapi -quality:v 0 -profile:v high -level 4.1 -c:a copy output_file.mp4

Może też się przydać opcja -low_power .

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora   https://getfedora.org  |  RPM Fusion  http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and