Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Canon -- tu [i tam] jers...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Canon -- tu [i tam] jers...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 3 Feb 2020 01:29:31 +0100
Podsumowanie -- czy suma ma coś wspólnego z plusem?
Gdzie minusy?... Ale do rzeczy... Podsumuję urządzenie
wielofunkcyjne Canona...

- 2 lata używania
- co najmniej 5 ryz zadrukowanych
  (częściowo dwustronnie)
- trochę (nie umiem policzyć)
  skanów

Gdybym zechciał tyle wydrukować w jakimś zakładzie
świadczącym wiadome usługi -- zapłaciłbym co najmniej
1 kpln brutto. Być może bym brał faktury, być może
bym nie brał... Gdybym brał -- wydałbym 666 pln,
gdybym nie brał -- wydałbym 1 kpln. Załóżmy, że
zazwyczaj bym brał, ale niekoniecznie za każdym
razem -- wydałbym 690 pln.

Tymczasem wydałem:

+ 94 pln na toże urządzenie;
  odliczyłem około 33 pln;
  więc zostaje 61 pln
+ 50 pln na papier;
  odliczyłem około 18 pln;
  więc zostaje 32 pln
+ 33 pln na atrament (który
  właśnie skończyłem) i klips;
  odliczyłem około 11 pln;
  więc zostaje 22 pln

= razem wydałem (61+32+22) pln czyli 115 pln, czyli
  6 razy mniej niż bym wydał, gdybym korzystał
  z cudzych usług...

Pomijam wygodę -- wrzucanie plików na flaszkę, niesienie
w tak zwanych godzinach pracy, czekanie w kolejce itd...

-=-

Drukarka nadal drukuje -- zepsuły się albo zatkały 3 dyszki
czarnego kartridża, co widać na testach siatkowych. Pod lupą
widać też, że kopie nie są takie same jak oryginały. Trochę
w tym winy skanera, trochę drukarki... Być może dałoby się
na stałe ustawić kopiowanie w najwyższej jakości, ale chyba
trzeba by zainstalować pełne oprogramowanie i dłubać się znów
w ustawieniach drukarki...

Drukowanie w najwyższej jakości teraz daje lepsze efekty wizualne
niż dawało kiedyś drukowanie w standardowej jakości, które dawało
dostatecznie ładne wydruki. Nawet drukowanie w najniższej jakości
kiedyś dawało czytelne wydruki -- teraz zapewne ujawniałoby brak
tych 3 dyszek.

Zakładam, iż urządzenie to jakiś czas jeszcze będzie mi służyło.
Mam zapas czarnego atramentu na ~20 tysięcy dotychczasowych stron.
Gorzej z papierem -- mam ~600 kartek a papier jest coraz droższy!!!
[500+ -- wszystko dookoła drożeje niemiłosiernie!]

Przy obecnych tendencjach kolejny rok używania pochłonie co najmniej
kolejne 3 tysiące stron. Atrament będzie tańszy (bo mam już klips)
a papier będzie coraz droższy! Ciekawe, jak długo posłuży kartridż
i reszta drukarki...

--
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'