Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] f-S na bateriach z W10...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] f-S na bateriach z W10...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 27 Jan 2020 17:50:46 +0100

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e2de44d$0$507$65785112@news.neostrada.pl

Podmieniłem ogniwa w akumulatorze -- jest problem:
infa wskazywane przez NHC:
  - napięcie 12147 mV        (było przedtem ~9 V)
  - wear level 99%           (tyle było)
  - capacity ...             (jw.)
  - full capacity 111 mWh    (jw.)
  - ładowanie 0 mA
lampka od akumulatora miga bardzo rzadko
akumulator nie podtrzymuje

Trzyma kilka sekund uśpienia i ułamek sekundy
pracy; co jakiś czas lekko doładowuje się.

Co uczynić, by akumulator ruszył?

  https://www.youtube.com/watch?v=2ZJtY1Pt2D4

Nie rozumiem tego bonusu:
  https://youtu.be/2ZJtY1Pt2D4?t=362

Wystarczy mi kilka minut... Pełne cykle ładowania
i rozładowywania obniżały kiedyś WearLevel -- czy
tutaj (w tejże sytuacji) też jest to możliwe? Czy
warto (sztucznie, poza notebookiem) rozładowywać
ogniwa tak, by akumulator/sterownik ładowaniem
zorientował się, że ogniwa jednak mają jakąś
użyteczną pojemność?

Time  Voltage
45:59  12.165
46:00  12.165
46:01  12.164
46:02  12.164
46:03  12.164
46:04  12.164
46:05  12.164
46:06  12.162
46:07  12.162
46:08  12.162
46:09  12.162
46:10  12.162
46:11  12.162
46:12  12.590
46:13  12.590
46:14  12.169
46:15  12.169
46:16  12.166
46:17  12.166
46:18  12.166
46:19  12.164
46:20  12.164
46:21  12.164
46:22  12.164
46:23  12.164
46:24  12.163
46:25  12.163
46:26  12.163
46:27  12.163
46:28  12.193
46:29  12.193
46:30  12.167
46:31  12.167
46:32  12.167
46:33  12.166
46:34  12.166
46:35  12.165
46:36  12.165
46:37  12.165
46:38  12.164
46:39  12.164
46:40  12.163
46:41  12.163
46:42  12.163
46:43  12.163
46:44  12.163
46:45  12.162
46:46  12.162
46:47  12.162
46:48  12.162
46:49  12.162

Jak widać -- napięcie spada, co zachęca układ do doładowywania...

Było więcej, na dodatek po nocnym odpoczynku akumulatora, ale WXP
zawiesił się -- ma jakiś problem z keszem przeglądarek. Problem
ów pojawia się niezależnie i od czasu pracy systemu, i od tego,
co system właśnie wykonuje. Jeśli kesze nie są czyszczone
dostatecznie często -- zwiecha pewna...

Najwyraźniej ma to żaden związek ze złomem -- istotna jest
zawartość keszy. Oglądanie pornusów ;) sprzyja zwiechom.
Niby powinienem przerzucić wszystkie kesze na RAMdysk, by
po starcie mieć czysto, ale jakoś nie chciało się mi... ;)
(bo problem, ów występuje raczej rzadko)

Nie zamierzam tego reperować, bo wkrótce być może WXP zupełnie
zniknie z tego kompa.

-=-

Czy jest jakiś sposób na udostępnienie RAMdyskowi 1 GB tej części
RAMki, której 32W10 nie widzi bezpośrednio? Wówczas bym miał pod
32W10 3 GiB RAMki i 1 GB RAMdysku na SWAP. Tak mam pod 32WXP.

Alternatywą jest 64W10 z 4 GiB -- wolnej RAMki zostaje ~tyle, ile
w wypadku 32W10... 64W10 więcej widzi (o 1 GiB) ale i więcej (też
o 1 GiB) zajmuje...

--