Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakie HDD teraz sie oplaca do NAS?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakie HDD teraz sie oplaca do NAS?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 14 Jan 2020 23:31:29 +0100

"Adam" qv865k$lrg$1$Adam@news.chmurka.net

"Błogosławieni ci, którzy nie mając nic
do powiedzenia, nie oblekają tego
faktu w słowa" - Julian Tuwim

Dobre :)

Jeszcze dodam ;) -- ,,dobre, choć żydowskie''. ;)

Dodam, bo od dziesięcioleci przyglądam się żądaniom żydowskim.
Jako dziecko uważałem, że Polacy chcą rozliczyć się z żydami
(małą literą, bo mam tutaj na myśli religię, nie narodowość)
ale radzieckie władze nie zezwalają; później myślałem, że jest
w Polsce zbyt silna moskiewska postkomuna i takaż neokomuna,
ale od jakiegoś czasu nie mam żadnego wytłumaczenia...

Dlatego zapytam jakoś tak: ,,jak to jest, że żydzi są powszechnie
chwaleni, ale gdy trzeba rozliczyć się z nimi -- chętnych brak do
zwracania żydom własności ich przodków?''...

IMO -- żydzi żyli tu setki lat, bogacili się tu, współtworzyli
polską kulturę, asymilowali się lub nie asymilowali itd., ale
zostali wymordowani lub wygnani i wg mnie należy rozliczyć się
jakoś z tymi, którzy przeżyli, miast (rozdrapywaniem pozostałości
żydowskiego mienia) przejmować na siebie odpowiedzialność za
nazistowskie zbrodnie...

   ten spowodował, kto skorzystał

IMO nierezygnacja z przejmowania pożydowskiego mienia jest tożsama
z przyjmowaniem współodpowiedzialności za zbrodnie pozostawiające
bezspadkowe mienie pożydowskie...

   Polacy pomagali/pragnęli, skoro Polacy korzystają

To od strony moralnej, ale można też dojść do tego od strony
zdroworozsądkowej.

IMO zdrowy rozsądek mówi, że tak czy siak żydzi/Żydzi odbiorą swoją
własność Polakom -- choćby podbijając cenę polskiego bezpieczeństwa.
Muzułmanie typu SHusajna mawiali: ,,w USA rządzą sami żydzi'', więc
jeśli Polacy nie dogadają się z Żydami, amerykańscy żydzi narzucą
Polakom stosowne ceny amerykańskiej pomocy/obecności wojskowej...
(przykładowo -- amerykanie sprzedadzą Polakom śmigłowiec drożej,
a Izraelitom taniej -- i ósz; może Polakom drożej jakiś dron
a Żydom taniej jakiś system antyrakietowy, którego Polacy nie
kupują, by nie budzić podejrzeń różnicami cen tych samych produktów...)

Problem w tym, że jeśli Polacy nie zwrócą dobrowolnie, zwrócą
pod przymusem i zostaną uznani współwinnymi holokaustu żydów
europejskich, choć od nazistów ucierpieli proporcjonalnie
najmocniej...

Ja bym oddał mienie bezspornie żydowskie przedstawicielom
Izraela a o spornym -- bym uczciwie/spokojnie porozmawiał
z Żydami.

[ale ja na miejscu MMorawieckiego też oddałbym mojej
matce kilka stów plnów, o które spieram się od lat]

--