Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakie HDD teraz sie oplaca do NAS?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakie HDD teraz sie oplaca do NAS?
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Sat, 11 Jan 2020 10:56:16 +0100
Widać też na aledrogo podobne oferty rzędu 950 zł My Book 12TB.
My Book jest pozycjonowany przez WD nieco wyżej niż Elements jakby co, więc
większa szansa na Red niż na Blue.
Z tym, że WD Redy obiecuje wprost w tych podwójnych obudowach (np 28 TB = 2x
14TB, 24 TB = 2x 12 TB).
Ale Blue robione są do 6TB (na dziś, trzeba sprawdzać), więc od 8TB w górę powinny być Red (ewentualnie z białą naklejką i różnicą w jednym pinie zasilania do przerobienia dla niektórych obudów).

Ale przy okazji - z uwagi na potrzebę składowania nie czego innego lecz filmów - przyszła mi myśl, żeby może zamiast 3,5'' do środka NAS zainteresować się przenośnym 2,5'' 5 TB (np. Passport czy tańszym Elements) i podpiąć do NAS przez USB 3.0 na w miarę stale, a w razie potrzeby przepiąć do TV - sieć mi siada przy strumieniowaniu nowych filmów 4k rzędu 40 MB/s, no i łatwo do kieszeni wrzucić idąc do kolegi.
Także dlatego, że mój TV okazuje się czyta ext4 (pytanie, czy zobaczy ponad 2
TB?).

Myślicie, że gniazdo USB 3.0 w dwudyskowym Synku uciągnie zasilanie
zewnętrznego 5TB 2,5''?
Co istotne na Passport i na My Book jest 3-letnia gwarancja, na Elements tylko
2-letnia.

-----
Na pepper często promki ludziska wrzucają