Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki SSD do starego kompa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki SSD do starego kompa
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Thu, 12 Dec 2019 09:48:43 +0100
Dnia Thu, 12 Dec 2019 08:21:12 +0100, jaNus napisał(a):

> Hm, drogi McJacku, dysk będzie sformatowany, tedy pusty, i da się go
> (tak słyszałem gdziesik) przy-musić, by udawał, że jest SATA-one...
> Tak, czy nie?

Nie słyszałem o takiej możliwości. Niektóre SSD2 lub 3 (podobno, bo nie
miałem takiego) miały zworkę której przełożenie zapewniało zgodność z
SATA1. Ogólnie, to jak dysk jest widziany w biosie to da się go użyć
jako systemowy. Podobno bywa że dysk nie widziany w biosie może być
widziany przez system operacyjny i użyty jako niesystemowy, ale nie
miałem takiego przypadku. Wiele płyt z SATA1 nie ma problemu z SATA2
(nawet bez zworki), ale już niekoniecznie z SATA3 :) Oczywiście.
transfery wtedy odpowiadają SATA1.
--
Jacek
I hate haters.