Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Pamiętliwość...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Pamiętliwość...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 6 Dec 2019 21:13:56 +0100

"jaNus" 5de9ad49$0$526$65785112@news.neostrada.pl...

wątpliwości, iż nasz święty /Kościół Rzymsko-Katolicki/ robi *świetną*

Nie wdam się w mONdroM dyskusjEM typu:

- Bóg jest albo nie Go ma, a jeśli nawet jest, to
  jest jakiś lub żaden, ;) ale Kościół jest dobry... ;)

Natomiast zapytam Cię, co to znaczy 'Kościół Rzymsko-Katolicki'?

  https://pl.wikipedia.org/wiki/Kościół_łaciński

To żadna wyrocznia? Zajdź do jakiegokolwiek kościoła (budynku)
i zobacz, czy jesteś w świątyni rzymskokatolickiej, czy w innej...
(choćby poczytaj ogłoszenia parafialne -- by sprawdzić pisownię)

Jeśli w innej -- czy oby na pewno w Rzymsko-Katolickiej... ;)
(może jesteś w cerkwi/budynku -- Cerkwie/społeczności są IMO
zwykle autokefaliczne/lokalnie_podporządkowane_bezpośrednio_Bogu,
więc IMO niekoniecznie mogą być katolickie/powszechne, ale nie
mam ochoty na dysputy tutaj o tym... to nie Cerkwie jest
autokefaliczna, ale patriarchowie danej Cerkwi?...
chyba tak, ale i o tym tu nie zechcę rozmawiać...)

-=-

Co do aspektu histOErycznego -- kiedyś zastanawiałem się nad
tym, dlaczego niektórzy ludzie pracują sto razy szybciej niż
inni... Dziś wiem, że niektórzy ;) otwierają dziennie kilka
stron WWW, by coś (choćby pisownię jakiegoś wyrazu) znaleźć...
Inni zaś otwierają setki czy tysiące stron dziennie...

Odnalezienie tej jednej jedynej ;) w całej (choćby tygodniowej)
histOErii jest IMO trudne... Zrazu ;) widać, do której z ww.
grup ludzi należysz...

-=-

Cieszę się tym, że wreszcie mogę otworzyć nawet sto stron
WWW naraz bez padnięcia 64W10... Właśnie sprawdziłem -- nawet
PS/CC z kilkoma obrabianymi naraz obrazkami jest tu odpalON...

Brak lagów, 2.5 GiB wolnego w RAMie, wszystko pracuje
spokojnie, bez znaków ;) ostrzegawczych...

-=-

To Kościół zarazem
- rzymski (bo jego stolicą jest Rzym -- Watykan kiedyś był
  jeno/tylko krainą w Rzymie)
- katolicki (czyli powszechny, dla każdego, jeden taki sam
  dla wszystkich ludzi na całym świecie -- ten sam)...

Byłem dobrym uczniem, więc pamiętam, jak zakonnica uczyła
nas, że 'katolicki' to inaczej (po grecku) 'powszechny',
jak 'szkoła powszechna'... Gdy oponowaliśmy -- 'podstawową'
jest szkoła, do której uczęszczamy, zauważyła, że przed
wojną (II światową) oficjalną nazwą była 'Szkoła powszechna',
gdyż była dla każdego... Gdy uczyliśmy się, ,,dla każdego''
(obywatela polskiego) były i szkoły podstawowe, i średnie,
dlatego 'powszechną' zamieniono na 'podstawową'...

Jak widać na powyższym obrazku/przykładzie -- ów Kościół
nie tylko palił się ;) do stosów, ale też i do nauki... ;)

-=-

Może troszeczkę chwilami laguje... Wolnej już ma 3.5 GB...

--