Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Partycja EFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Partycja EFI
From: jacek <jacmac@o2.pl>
Date: Fri, 6 Dec 2019 08:40:17 -0000 (UTC)
Prawdopodobnie psuje mi się partycja EFI na dysku SSD. Objawy są takie że
uruchamiany komp staje na etapie załadowania systemu. Do biosu można wejść
za każdym uruchomieniem bez problemu. Już raz, parę tyg. temu, przy
identycznych objawach, dłubiąc w biosie udało mi się przywrócić ładowanie
systemu ale nie wiem jakim cudem :) Jeśli ktoś wie co tam na tej EFI jest,
jak ją sprawdzić, naprawić, napisać na nowo, edytować, niech da jakiś
cynk.
        Partycje użytkowe tego dysku, w tym systemowa, są sprawne i
dostępne. Obecnie działam z dodatkowego dysku SSD, na którym
zainstalowałem prowizorycznie innego Minta. Jeśli w biosie ustawię
butowanie z tego dysku, komp startuje bez problemów. Jeśli przełączę na
ten z felerną EFI - klops.

PS. Po dłubaniu tu i tam, w tej chwili, gdy butuję z felernego dysku,
system (Mint) mi się zgłasza w emergency mode, po wyczekaniu 1,5 min.
Mogę się zalogować jako root i nawet zapuścić startx ale nie wiem jak to
wykorzystać do naprawy butowania jako user :)

--
Jacek