Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] tysiąc procesorów

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] tysiąc procesorów
From: Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: Mon, 4 Nov 2019 11:25:44 +0000 (UTC)
Dnia 04.11.2019 dantes <dantes@qmail.com> napisał/a:

> A w Gentoo jakie "dostajesz paczki"?

Z kodem źródłowym. Czytałeś choć, na co odpisujesz?

> Niesamowite. A na innych distro jest zabronione czy niemożliwe?

Ale chcesz o czymś podyskutować, czy ot tak się
poprzypierdzielać?

Inne dystrybucje nie kierują się filozofią "kompilujmy
wszystko na komputerze usera, żeby było wydajniej"
(a przynajmniej ja nie znam innych, poza Gentoo właśnie).
A to właśnie, jak mi się wydaje, było ideą przyświecającą OP
(system i soft "skrojony" pod określone hardware usera).

Ale oczywiście, jak user chce i lubi, to w praktycznie
każdej dystrybucji ma źródła i może sobie samodzielnie
"pooptymalizować".

> A czego nie daje, gdzie jest położony ten największy niedosyt?

No właśnie w zasadzie nic nie daje, różnica między tymi
"zoptymalizowanymi" kompilacjami a uniwersalnymi jest żadna
(choćby z uwagi na czas jaki procesor zwykle poświęca
na wykonywanie kodu np. jądra).

Chyba, że ktoś zajmuje się praktycznie wyłącznie jakimiś
specyficznymi, mocno obciążającymi procesor programami.
Ale i wtedy warto optymalizować (w tym ewentualnie kompilować)
tylko to oprogramowanie.

"W życiu piękne są tylko chwile…" (Ryszard Riedel)
Pisząc na priv zmień domenę na gmail.