Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić grat

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowy piec czy poszukać wśród poleasingowych i wymienić graty?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 28 Oct 2019 00:31:08 GMT
On 2019-10-26, RadoslawF <user@domain.invalid> wrote:
> Tylko jak ci sprzedawca cwaniak wciśnie małą chłodnicę na
> jeden wentylator to będziesz miał poziom hałasu jak przy
> chłodzeniu powietrzem.
> Typowe rozmiary chłodnic to 120mm, 280mm i 360mm czyli
> jedno, dwu i trzy wiatrakowe. Dla kogoś kto chce mieć cichy
> komputer zalecał bym chłodnice 360mm z trzema wiatrakami.
> Będzie to kosztować od 500zł w górę i trzeba mieć obudowę
> mającą miejsce na taki zestaw.

To jako p. odniesienia: mam Hydro Series™ H100i v2 (280mm) na FX-8350 i
tak przy obciążeniach >70% słychać. Ale też oprogramowanie Corsaira
umozliwia tworzenie własnych profili i można to poustawiać tak, że nie
słychać, oczywiście kosztem pracy w nieco większej temperaturze.

Nb. tu też taka uwaga, że jak ktoś Linuksowiec, to lepiej sprawdzić jak
takie chłodzenie jest sterowane bo to niekoniecznie muszą być urządzenia
podpinane pod płytę o ile jakieś w ogóle są.

--
Marcin