Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Lamanie tajniki liczb przekletych

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Lamanie tajniki liczb przekletych
From: "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 9 Oct 2019 08:09:46 +0200
Dnia Wed, 9 Oct 2019 06:48:35 +0200, Kamil napisał(a):

> Te 128, czy jego wielokrotności to mit slużący do zarabiania na naiwnych. Do
> czego takie szyfrowanie ma służyć? Aby zrozumiec problem trzeba poznać
> historię Kevina Mitnicka. Jego sławna wypowiedź brzmiała: Łamałem ludzi, nie
> hasła.
>
> I to jest cała prawda o "łamaniu zabezpieczeń".

Tylko czesc.

56-bitowy DES uzywany kiedys do hasel w unixie, i w amerykanskim
wojsku, jest obecnie lamany cos w 3 dni (na maszynie specjalizowanych
scalakow). Z mozliwoscia przyspieszenia, jesli jestes bogaty :-)

128-bitowa IDEA juz nie jest taka prosta

Jesli chodzi o RSA, to ostatnio, czyli w 2009, padla 768-bitowa

J.