Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dyski z szuflady

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dyski z szuflady
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Fri, 13 Sep 2019 23:09:07 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 13 Sep 2019 15:00:02 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <5d7ba551$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
 od "Kamil" <mospam@tlen.pl>  :

>Nie są widziane nawet w BIOS, więc w systemie tym bardziej żaden program ich
>nie zobaczy.

Osłuchaj te dyski podłączając samo zasilanie, ja mam do tego stetoskop, serio.
Ale do tego trzeba mieć spore doświadczenie, czyli znać dzwięki, jakie powinien
produkować dobry dysk, powinieneś wykryć "klikanie" głowic lub wariujące
obroty, a to
może coś powiedzieć o kondycji dysku(przykłady znajdziesz w internetach).
Dziwna sprawa, od samego spoczywania w szufladzie coś takiego nie powinno mieć
miejsca.
Można zrobić wizualną inspekcję elektroniki z tych dysków i jakieś pomiary
elementów(coś
się mogło urwać, zwarcie na porcie SATA, eepromy poleciały czy coś podobnego).
Możesz dobrać się do takiego dysku za pomocą konsoli szeregowej na porcie
RS232, opis
poleceń można odszukać w internetach.