Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowy Epson L382 - drukuje puste strony

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowy Epson L382 - drukuje puste strony
From: Universis <universis@wp.pl>
Date: Sat, 15 Jun 2019 11:24:20 -0700 (PDT)
Problem rozwiązałem. Okazało się że mój laptop HP 250 G3 posiada złącza USB
3.0, a drukarka Epson EcoTank L382 posiada złącze USB 2.0. Porty nie
"dogadywały" się.
Wstawiłem między te dwa urządzenia USB HUB który z laptopem łączy się przy
pomocy USB typ B 3.0 a wyjścia - 7 gniazd - to wszystko jest standart 2.0.
Teraz pod Windows drukarka drukuje. Co ciekawe porty laptopa (USB 3.0) potrafią
się dogadać z Pendrive Kingston 64 GB USB 2.0, a drukarką jakoś nie.
Przełączając się na Linux Mint  19.1 64 bit problem pozostaje - "druk" pustych
stron. Tyle tylko że wiadomo już o co chodzi - tym razem o obsługę USB -
hmmmm.... ale ktorego - bo pod laptopem na Linux'ie widzę w/w pendrive'a... a
drukarki jakoś nie - przy czym wszystko to się dzieje na jednym porcie USB
laptopa dla obu systemów operacyjnych.  Na linux zależy mi bardziej jak na
Windows, więc na razie tematu nie zamykam - może ktoś użyczy mi jakiejś rady.
Dziekuję wszystkim za pomoc.