Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak przenieść system Windows 10 Home z dysku SSD SATA na SSD NVMe
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 13 Jun 2019 11:55:43 +0200

"z" 5d00e095$0$17357$65785112@news.neostrada.pl

Chwila. A może chodzi o podpis dysku. Po sklonowaniu
(złym programem ;-) ) oba dyski mają taki sam PODPIS

To bardzo zły program. Dobry program koryguje ten podpis i koryguje
stosowne wpisy w rejestrze. Mimo tych wysiłków nadal WXP potrafi ;)
pomylić się przy literacji.

i jeśli uruchomi się je razem to system głupieje

Część potrafi brać z jednej (zwykle z kopii) partycji a część z innej.

i merdają mu się ścieżki do katalogów systemowych
(C: D:). Po czym system jest do naprawy.

Jeśli pierwszy raz uruchomi się poprawnie, nie ma później problemów
mimo wielu kopii tego samego WXP na tym samym dysku fizycznym.

Tak było za starych windowsów. W10 tego nie sprawdzałem.
Uruchamiałeś windowsa po klonowaniu z podpiętymi dwoma dyskami?

Pod W10 tego problemu nie załapałem -- od czasu BCD jest pod tym względem
lepiej.

-=-

TM ma dwa dyski fizyczne (dwa nośniki) a opisany przez Ciebie problem
raczej ;) nie pojawi się, gdy te kopie są na dwóch różnych dyskach,
bo dyski też mają swe własne podpisy.

-=-

U siebie, po skopiowaniu partycji systemowej z WXP, po prostu kasowałem
wszystkie kopie WXP poza stworzona kopią, odpalałem WXP, po czym (spod
tego chodzącego WXP) odkasowywałem wszystko (co trwało tak zwana chwilę)
i nadawałem (bądź nie) literki partycjom.

Przy okazji zauważyłem, że Paragony odkasowują bezproblemowo, przy okazji
naprawiając to i owo w razie potrzeby (tak można naprawić drobne błędy
w padniętej partycji) podczas gdy inne partycjonery -- niekoniecznie. ;)

Do różnych wersji W warto użyć różnych wersji Paragonów. ;)
Do merdania w BCD można użyć bezpłatnego w domu 'EasyBCD'.

  https://neosmart.net/EasyBCD/

Po polsku można by napisać ABCDEasy. ;)

Warto pozakładać BCD na wielu partycjach, by w razie czego ;) mieć z czego
startować.

--