Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zewnetrzna kieszen eSata.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zewnetrzna kieszen eSata.
From: ń <n@n.n>
Date: Thu, 6 Jun 2019 14:43:38 +0200
Czyli potwierdza moje spostrzeżenia, choć nie wskazuje jednoznacznie ich źródła (zewnętrzna obudowa dysku? kabelki? wejście eSata w PC?).
eSata może się przydać, gdy system rozpoznaje USB jako napęd zewnętrzny, a eSata jako
wewnętrzny (z podkreśleniem "gdy").
Poza tym w niektórych systemach z zewnętrznego eSata da się zabootować, a z USB
nie.
Być może problemem jest wbudowana w obudowę (płytkę) elektronika?
Poszukam więc kabelka Sata -> eSata z rozgałęzieniem na kabelek zasilający,
podobny do takiego:
https://i.ebayimg.com/images/g/j7AAAOSwqVJavfyR/s-l1600.png
Na oko nie ma w tym kabelku żadnej elektroniki, i dobrze.
Co do zewnętrznej USB 3.0 ściągnąłem od Chińczyka USB 3.1 (cokolwiek by to
miało znaczyć) i jestem zadowolony:
www.ebay.pl/itm/1pc-2-5-USB-3-1-Type-C-to-SATA-3-0-HDD-Case-Tool-Free-UASP-Hard-Drive-Enclosure/302416380983
Po drobnym podszlifowaniu boków płytki drukowanej da się ją nasadzić na złącze dysku znajdujące się w blaszanym "caddy" (tacy?) dysku do lapka HP.
To że dysk można zostawić przykręcony do tacy to duża zaleta, bo przyspiesza
pracę z dyskami wielu modeli lapków.

-----
Testowałem dwie takie obudowy/stacje dokujące z osobnym zasilaniem.
pod win7
Po USB działały normalnie.
Za to po esata nigdy nie miałem pewności czy zadziała.
Czy wstanie po hibernacji, czy z pełna prędkością, czy się załączy prawidłowo,
czy wyłączy/odłączy napęd.
Generalnie kicha.
Na stacjonarnym było lepiej niż na laptopie Della.