Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] ip4 v ip6

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] ip4 v ip6
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 10 May 2019 21:40:58 GMT
On Fri, 10 May 2019 20:07:23 +0000, pueblo wrote:
> Wiesz, tu nie chodzi o to, że ja chcę ip6. Jak pisałem, podobno np.
> orange w światłowodzie to jest ip6 i interesuje mnie to, co będzie jak
> się na to zdecyduję.

Nic nie będzie. Wszystko będzie działać (póki co) tak samo - tyle że
przeglądarka do części stron i usług internetowych będzie korzystała z
protokołu IPv6 (facebook, youtube, messenger, wikipedia, itd itp). Ale
użytkownik tego w ogóle nie zauważy.

> Dlatego pytałem, bo nie wiem czy to prawda, że
> jakiś IPS może mieć łącze ip6 a inny ip4.

Część ISP proponuje łącza IPv4, a część IPv4+IPv6. W przyszłości
wszystkie oferty będą w dual stacku, czyli IPv4+IPv6. A w jeszcze dalszej
przyszłości IPv4 całkiem zniknie.

Mateusz