Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] ip4 v ip6

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] ip4 v ip6
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 09 May 2019 18:14:01 GMT
Może ktoś mnie objaśnić, jaka różnica. Pytam w kontekście dostawców
internetu.
Mogę sobie przeczytać definicje, ale i tak nie wiem jakie to ma
praktyczne konsekwencje w używaniu netu(www, poczta, newsy, jakieś vod
itd.), tzn. wiem, że jakieś tam programy nie będą działać na ip6(emule?)
W ogóle nie wiem, gdzie to sobie "umiejscowić w głowie", że jakiś
dostawca jest na ip6. Nawet gdzieś czytałem że Orange światłowód to ip6 i
że to niby dlatego be. A myślę nad zmianą ISP, nawet własnie na Orange.
Może jak ktoś coś ciekawego napisze, to zatrybię, albo znajdę pkt.
zaczepienia.