Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki modem do karty SIM na USB?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki modem do karty SIM na USB?
From: dantes <dantes@qmail.com>
Date: Wed, 8 May 2019 10:34:33 +0200
Dnia Wed, 8 May 2019 08:18:58 +0200, Artur S. napisał(a):

> Potrzebny jest mi modem do karty SIM na USB żeby na wakacjach mieć
> dostęp do Internetu z laptopa bez względu na możliwość korzystania z
> WiFi. Chodzi o wakacje w Polsce.

A co pokazuje:

btsearch

na ww. stronie odszukaj miejsce "wczasowania"
i sprawdź w zasięgu czyich BTS'ów
się będzie znajdował "wczasowicz".

> Internet będzie mi potrzebny do korzystania z poczty, surfowania po www,
> ewentualnie zamawiania biletow itp. Żadnych gier, tym bardziej on-line.

Do ww. wystarcza 3G, zetem: Huawei e173s-2
dane pobiera z prędkością do 7.2Mb/s
~15 pln

A jak nie to jakiś modem z obsługą 4G.

> Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
1. btsearch
2. wybór operatora GSM
2. potem wybrać modem  3G lub 4G

> Jak wygląda sprawa zasięgu i jego zależności od operatora karty SIM?

btsearch

> Którzy operatorzy kart SIM dają najlepszą ilość GB w stosunku do ceny?
pl.misc.telefonia.gsm

> Ewentualnie jakieś inne tanie rozwiązanie poza takim modemem?

Poniżej e173
a w zasadzie prędkości pobierania (do) 7.2Mb/s nie ma sensu schodzić,
bo "stare modemy" [czytaj: "wolne"] są przez niektórych operatorów
"kolejkowane".

Niektórzy operatorzy GSM "kolejkują" również modemy
z SIM'ami "obcej sieci" - [nawet te szybkie modemy]
Ale to insza inszość.