Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Narzędzie do zapisu na dyskach NTFS pod MacOS

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Narzędzie do zapisu na dyskach NTFS pod MacOS
From: Filip454 <filip454.newsgroups@gmail.com>
Date: Mon, 22 Apr 2019 13:02:07 +0200
W dniu 2019-04-22 o 04:16, JDX pisze:
On 2019-04-22 02:10, Marcin Debowski wrote:
[...]
To zależy co i ile chciałbyś robić. OSX potrafi sam z siebie zapisywać
NTFS, ale ta opcja jest domyślnie wyłączona. Jeśli masz np. ze 2-3 dyski
zewnętrzne z NTFS, których regularnie uzywasz, to mozna dość prosto
dopisać je do fstab'a, tak, że będą zawsze podczepiane rw. Ale jeśli
masz takich dysków krocie i są one losowe, to już lepiej uzyć fuse i
ntfs-3g. Z komercyjnych, popularna jest zdaje się Tuxera, koszt rzędu
80-120zł.

Dzięki, zupełnie nie pomyślałem o tym, że obecny MacOS to w zasadzie
Unix-like OS. :-) Aczkolwiek zależy mi na jakimś bezproblemowym
narzędziu, bo to ma być do laptoka siostry.

W internecie jest fajny artykuł, który opisuje jak to wszystko skonfigurować. Masz w sumie dwie bardzo przydatne opcje.

-Wbudowany mechanizm Mac OS (nagłówek "Apple’s Experimental NTFS-Writing Support: Don’t Do This, Seriously")

-Darmowe sterowniki firm trzecich (nagłówek "The Best Free Third-Party Drivers: FUSE for macOS")

Źródło: https://www.howtogeek.com/236055/how-to-write-to-ntfs-drives-on-a-mac/

Wesołych ^^

--
Filip454