Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Mikro pecet z dyskiem 3.5

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Mikro pecet z dyskiem 3.5
From: Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 26 Mar 2019 21:04:54 +0100
Cześć.

Chciałbym poskładać aktywny backup. Offline.

W sumie to malutki komputer ze znikomą mocą obliczeniową banglający na Linuxie robiący rsync'a z zasobu sieciowego, załaczany ręcznie raz na kilka tyg.

Offline aby utrudnić ewentualne katastrofy z zasilaniem sieciowym i uniknąć jakiś ransomware czy coś.

Poszukuje wobec tego miniaturowego komputera PC z miejscem na dysk 3.5 SATA, przy czym zaznaczam że obudowy SFF to wcale nie jest miniaturowe. Bardziej liczę na coś w rozmiarze terminala. Prawidłowy rozmiar to np. eeebox B202 tylko że tam nie ma jak mechanicznie wsadzić 3.5 cala.

Ma ktoś jakiś pomysł co y się nadało? Mam inny terminal, HP, gdzie można, jak się człowiek uprze, wsadzić dysk 3.5 ale to druciarstwo. Zanim to zrobie szukam czegoś bardziej normalnego.

CPu rzędu wczesnych Atomów jest całkowiecie wystarczający.

PS1. Dysk 2.5 nie wchodzi w grę z powodu ceny, ja tam chce wsadzić 6TB minimum :D

PS2. Mogę to zrobić na [orange|raspberry]pi ale to znowu druciarstwo. Najpierw chce znać potencjalne alternatywy w postaci normalnych pc.