Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] wentylator 3 żyły

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] wentylator 3 żyły
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 4 Mar 2019 12:47:57 +0100
Kupiłem parę wentylatorów 8 cm, z wyprowadzeniem na 3ch żyłach/pinach i
standardową wtyczką pasującą do płyty głownej. Wentylatory się kręcą jak
nalezy ale nie pozwalają na odczyt/kontrolę obrotów. Czy ta trzecia żyła
to po prostu pic, czy są tu jakies różne standardy?

Co mnie zastanawia, że oferta sprzedazy na Ebayu (tam kupiłem) została
usunięta, ale czy komuś opłacałoby się robić jakies przekręty na
wentylatorach, których 1sz kosztuje jakies 8zł?

Kupuj normalne wentylatory, a nie jakieś "za 8 zł".
Przykładowo: Arctic, be quiet, Cooler Master, Natec, Quoltec, Revoltec, Spire, Zalman.

Nigdy mi się nie zdarzyło, aby płyta główna nie widziała obrotów.
Poza tym są też 4-przewodowe.
Jeszcze obok tematu: regulacja obrotów realizowana jest przez PWM albo napięciem.

--
Pozdrawiam.

Adam