Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ciche, wiatrakowe,wydajne chłodzenie do AMD FX-4100

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ciche, wiatrakowe,wydajne chłodzenie do AMD FX-4100
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sun, 03 Feb 2019 00:58:11 GMT
On 2019-02-02, and <a@a.a> wrote:
> [...]
> oszalałe, a jak przychodzą gorące letnie dni to już odlot na max, nawet w
> stanie bezstresowym.
>
> Czy wstawienie czegoś takiego jak to:
> https://allegro.pl/oferta/chlodzenie-cpu-gelid-tranquillo-rev-4-intel-amd-7741745266
> to dobry pomysł?
>
> Czy to chłodzenie:
> https://allegro.pl/oferta/chlodzenie-silentiumpc-fera-3-he1224-1150-1151-amd-6344818920
> jest porównywalne z powyższem gelidem w działaniu? Może ktoś miał namacalny,
> uszny kontakt i może coś polecić, wykluczyć? Dane techniczne sobie, życie

Nie odniosę Ci się do tych 2ch konkretnych modeli bo ich nie znam, ale
sam używam tego:
https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16835233029

Jednowentylatorowy, i to z FX-8350 (TDP 125W). Jestem zadowolony. Czasem
go słychac pod mocnym dociążeniem, ale normalnie praktycznie
bezszmerowy. Nie gwarantuje, że ta sama generacja, ale model bardzo
zbliżony.

> Czy ilość rurek-ciepłowodów ma jakieś znaczenie? Może się przecież okazać,
> że mniejsza ilość rurek będzie w jakimś modelu, a mimo to będą mięc większą
> sprawność przenoszenia ciepła niż w modelu z większą ilością rurek
> (przekroje ścianek, średnica rurek, substancja użyta do wypełnienia rurek,
> itd.)

Teoretycznie czym więcej rurek i czym większa ich średnica tym lepiej,
ale oczywiście to tylko cześć całości. Jeslibyś chciał porównywac (poza
skrajnymi przypadkami), to MZ tylko w testach. Są portale, które
publikują takie porównania, czy recenzje, ale raczej wybiórczo i z
reguły dla nieco wyżej półki.

> Czy wersja z bezpośrednio stykającymi się rurkami z czołem procesora
> (marketingowo piszą, że lepsze odprowadzenie mają dzięki temu, ale przecież
> gorzej tam pastę aplikować, bo jej trzeba więcej naprać do szczelin między
> rurkami) czy nie cudować i brać tą co ma nakładkę = gładko wypolerowaną
> płytkę miedzianą, która całą powierzchnią przylega do CPU i dopiero z niej
> rurki ciepło odbierają.

Jak masz w bloku to w sumie też nie wiesz jak te rurki są w tym bloku
osadzone, nie?

> Celowałbym po rozważaniach teoretyczno-zdjęciowych w ten z ostatniego linka
> gelid antarctica, ze względu na największy średnicowo wiatrak i najniższe
> obroty max w największym stresie. Brać czy inne propozycje?

Jak nie będzie kontr-argumentów, to ja bym brał.

--
Marcin