Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kontrasty...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kontrasty...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 17 Feb 2019 00:31:46 +0100

"Eneuel Leszek Ciszewski" q441ar$vf4$1@node2.news.atman.pl

Honorowo spłacę im te 712 z groszami...

 https://www.cda.pl/video/2809447fe

Motto owego ,,honoru''? -- ..szybciej zjemy
nasze dzieci niż zwrócimy cudze pieniądze''.

 Honor Prizzich
 1:53 <-- polecam
 https://vdownloader.com <-- też polecam
 1:58 <-- mniej cierpliwym
 1:46 <-- motto

Jak wiele innych -- najpierw poznałem książkę, później obejrzałem film...
Z jakiegoś (nieznanego mi) powodu utknął mi w pamięci ów honor
i ,,Lot nad kukułczym gniazdem''... Lot obejrzałem pierwszy raz
w kinie nad Empikiem, tuż obok przystanku autobusowego, na
który wyskoczyłem z jadącego autobusu -- drzwi były otwarte,
gdyż było gorąco... Często tak wysiadałem i czasami ;) tak
wsiadałem. Wsiadanie jest trudniejsze -- kierowca nie może
nijak ukarać tego, kto wyskoczył...

W obu filmach gra ten sam aktor, ale nie dlatego to zapamiętałem.
Książki poznawałem powoli, zaś filmy -- w ciągu paru godzin...
Mając kilkanaście lat, ekscytowałem się możliwością przeżycia
w krótkim czasie tego, co poznawałem miesiącami, słuchając
codziennych czytanek radiowych, jako że książki te najpierw
trafiły do mnie z radia...

Teraz mogę wyjaśnić, co znaczy ,,Honorowo spłacę'',
bo już mam sprawny samochód?... (nie jestem
w wymuszonej sytuacji, nie jestem dociskany...)
Jeszcze nie mogę -- nie zrealizowałem voucheru w pełni. ;)

BTW samochodu -- sfajczył się alternator.
Co najmniej od końca marca ubr. jeździłem z tykającą bombką...
28 marca ubr. odnotowałem dziwny szum (dobiegający z okolic
alternatora właśnie) znany mi z hamowania metra...

BTW vouchera -- 3 razy płaciłem. Ostatnim razem był drobny problem.

Wydałem nieco ponad 75%.

Mogłem kupić mleko? Po 175 groszy? Straszna drożyzna!!!
W Lidlu mleko schodzi poniżej 150 gr. za litr...

[nie mogłem z innego powodu]

Kupiłem -- mając Biedronkę obok warsztatu...
24 litry za 42 plny.

-=-

Nie gniewaj się z -- wiele straciłem, spłacając cudze długi, dlatego
niezbyt mocno szanuję niesumiennych dłużników, zaś banki lubię, bo
nie tylko dobrze mnie traktują w powszechnym absurdolandzie, ale także
karmią/płacą_mi, by nieco odsunąć w czasie me zejście z tego świata...

Oczywiście są wyjątki -- nie lubię PeKaO i Santander.
[ogólnie -- nie przepadam za złodziejami]

Aby rozjaśnić -- Santander nie ,,ujawnił'' dowodu, będącego podstawą
niewypłacenia mojej matce 400 pln.

Oba banki związane są z obecną władzą RP.

--