Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Zwiecha na twardo - czym zdagnozowac przyczyne?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Zwiecha na twardo - czym zdagnozowac przyczyne?
From: ń <ku@ta.sie>
Date: Sun, 27 Jan 2019 13:02:24 +0100
W sytuacji:
Win 10, lapek wpięty w stację dokującą HP, streaming (przez VLC) - potrafi nastąpić zwiecha objawiająca się dość głośnym przydźwiękiem z głośników (brzmienie jak warkot przydźwięku 50 Hz), zamrożeniem obrazu na ekranie, brakiem reakcji na cokolwiek i koniecznością twardego wyłączenia przez 7-9 sekund przycisku zasilania (lapka lub doku). Podejrzewałem, że może temperatura CPU lub GPU przekracza dozwolone wartości, więc zapuściłem w tle HWInfo z logowaniem, lecz z logów nic nie wynika, parametry w tym Celsjusze dobre. Zdarza się to raz na kilka dni i jeszcze nie próbowałem, czy wypięcie lapka z doku coś zmieni, choć ten konkretny model HP ma problemy we współpracy z dokiem szczególnie przy usypianiu lub wyłączaniu, kiedy bywa nie chce prosto wstać.
PYTANIE:
Jaki program zapuścić w tle (pod Win 10), żeby spróbować zdiagnozować przyczynę zawieszania się komputera, w tym czy jest ona sprzętowa czy programowa?