Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Naprawa zrzutów emmc

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Naprawa zrzutów emmc
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 22 Jan 2019 22:44:13 GMT
On 2019-01-22, Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:

> Mam 6 "identycznych" dumpów.
>
> W 5ciu ten bit ma 0 a w jednym 1.
>
> Nie wiem czy powinien być 0 czy 1 ale zakładam że statystyka wie lepiej.
>
> Takich miejsc jest kilkanascie i w ani jednym przypadku nie pojawia się
> więcej niż jeden raz na tej samej pozycji. Wygląda więc na jakiś
> probmlem randomiczny, więc mozna go podejść statystycznie.

Wygląda, a jak nie jest? :) Co by to mogło byc? Nie bardzo wierzę w
sterownik za to rozwalające/uszkodzone flashe sa raczej popularnym
zjawiskiem. Jeśli się coś sypie, to może być przecież dokładnie
odwrotnie (tylko od czasu do czasu czyta poprawnie).

Jak te miejsca są co kilkanaście MB to chociaz spróbowałbym znaleźć
takie co przypada na jakiś znany plik i tak spróbował zweryfikować. Czy
okresowość tych miejsc jest w jakiś sposób stała, tzn. czy powtarzają
się regularnie lub częściowo regularnie? A weryfikowałeś jakoś samą emmc
czy nie zwraca błędów też pod Windows?

Albo na poziomie plików, utwórz (np. zewnętrznie) duży, znany plik,
zapisz na emmc a potem odczytaj i zobacz czy są błędy.

--
Marcin