Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] NVMe na 2.5"

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] NVMe na 2.5"
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 22 Dec 2018 12:47:40 +0100

"Marcin Debowski" w6hTD.41076$5U5.19453@fx22.ams1

Nie uciekają Ci GB z TBW donikąd? Ja, nawet/także wtedy, gdy
niczego nie zlecam do pisania na Evo, widzę w SMARTcie stale
rosnącą liczbę TBW.

Nie potrafię powiedzieć, bo to jest w stacji, której używam
do obróbki multimedialnej i nie chodzi na okragło. A jak już
chodzi to leci powyżej 100GB na sesję na samej aktywności
plików tymczasowych.

Rachunek prosty -- uszczelnianie nie opłaci się, bo dysk kosztuje
kilka stówek plnów, uszczelnianie pochłania sporo czasu a wycieki
skumulują się w TBW dopiero po kilkudziesięciu latach.

Uszczelniam, aby przekonać się o stosunku Windows do klientów.

Ten sam maluteńki, ale użyteczny (nie tylko w obliczeniach)
kalkulator (deadline) uruchamia się odpowiednio:

() 64W10 z HDD -- ,,całe wieki''
() 64W10 z SSD -- bezzwłocznie
() 64W10 z RAM -- bezzwłocznie
() 32WXP z HDD -- bezzwłocznie

W10 stale coś pisze na dysku -- maluteńkie (zapewne po 4 KB) ale
ciągłe zapisy blokują HDD skutecznie z uwagi na czas dostępu
~tysiąc razy dłuższy niż w SSD czy RAMdysku.

Ale gdyby te zapisy skierować na RAMdysk -- błyskawiczny SSD
byłby niemal niepotrzebny dla zwykłego użytkownika.

Jest fajny program VDownloader do ściągania filmów.
Pod WXP nie chce pracować (nie wiem, dlaczego) a pod
W10 pisze w dwóch miejscach naraz -- to drugie mogę
wskazać dowolnie, ale to pierwsze wybiera chyba ;)
bez uzgadniania ze mną -- na C, czyli na SSD. Próba
junkowania katalogu w przytulniejsze miejsce dał
efekt nieciekawy -- VDownloader zauważył, że brak
mu miejsca na dysku... (choć na każdym dysku ma
nadmiar wolnego miejsca)

Program najpierw pisze plik tymczasowy na C, a następnie
(gdy już ściągnie cały film) kopiuje plik w miejsce
docelowe wskazane przez juzera. PO CO?

-=-

Kingdtonowe karty mikroSD wraz z czytnikami USB niezupełnie
pracują tak, jak zwykłe penflaszki USB, ale zapanowałem nad
nimi i zamierzam z nich korzystać także jak ze zwykłych
penflaszek USB.

Komputronik dał dychę gratisu na pierwsze zakupy droższe (czy
nie tańsze) niż 200 pln -- więc za dwie karty (16 GB i 32 GB)
z czytnikami USB i adapterami SD zapłaciłem 36 pln wraz
z podatkami, czyli bez podatków 24 pln.

Mam nadzieję, że z niepotrzebnych już mi starych kart mikroSD
dzięki tym czytnikom będę miał uniwersalne, tanie, cienkie
(które można włożyć pomiędzy karty płatnicze czy dokumenty)
penflaszki.

--