Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Drukarka drukuje tylko 1 egzemplarz dokumentu?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Drukarka drukuje tylko 1 egzemplarz dokumentu?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 7 Nov 2018 02:10:44 +0100

"Adam" prt5n7$c35$1$Adam@news.chmurka.net

Do normalnych drukarek dobrze zrobione sterowniki
mieszczą się na jednej dyskietce 1,44. Do HP to
jakieś kobyły kilkudziesięcio- czy kilkuset-megabajtowe.
A jeśli program instalujący nie zauważy drukarki (bądź
skanera), to często nie pozwoli się zainstalować.

Chwila zapomnienia i drukarka Canona jest zainstalowana.

Zainstalowałem kiedyś na jednej partycji W10 z tego, co Canon
sprzedał wraz z drukarką, ale odpaliłem (po wielu tygodniach)
laptop z innej partycji, gdzie drukarka nie była zainstalowana
-- zainstalowała się sama tak, że to instalowanie umknęło mej
uwadze.

Dopiero wtedy spostrzegłem, że coś jest ,,nie tak'', gdy
drukarka zaczęła drukowanie bez obwieszczenia, iż drukuje
tylko czarnym kolorem...

Kolejne instalacje odbyły się także samoistnie (wystarczyło
podłączenie drukarki do pracującego laptopa) tak, że ich
nie odnotowałem/zauważyłem. (mam i kilka laptopów, i kilka
partycji W na każdym -- w sumie chyba ćwierć setki chodzących)

-=-

Dwie dolewki czarnego za mną -- ostatnia ukazała mą rozrzutność. ;)
Kupiłem uchwyt do odsysania nadmiaru atramentu, który okazał
się zbędny. Wystarczy po prostu dolać ~5 cm sześciennych,
przetrzeć kartridż z góry i z dołu (tą samą chustką papierową)
i włożyć kartridż... Cały ,,proces'' napełniania (z myciem
i suszeniem strzykawki i igły) trwa kilka/parę minut...

Na moje potrzeby -- doskonała drukarka!

Te dwie dolewki i starter to około 300 kartek.
Może trochę więcej. Nie wiem, ile stron.
I nie wiem, na ile starczy druga dolewka.

Zero smug, zero przebarwień, zero niedodrukowanych miejsc,
jeśli nie liczyć ostatnich ;) wydruków przed dolewkami.
Te ostatnie -- są zadrukowane poprawnie do połowy,
a od połowy ~co drugą linijkę czy jakoś podobnie.

-=-

Bardzo łatwo połapać się w druku dwustronnym czy łączeniu wydruków.
(kilka wydruków na jednej stronie czy kilka kopii formatów mniejszych
niż A4 na jedną kartkę A4)

Ani razu papier nie zaciął się. Nawet nie wiem, jak wyciągać, gdy zatnie
się. W HP papier zacinał się bardzo często -- ale HP była wyeksploatowana.

-=-

W kolorze niemal nie drukuję -- dlatego jeszcze nie dolewałem kolorów...

Niestety -- aby drukować, czy nawet skanować, potrzebne są dwa naraz
kartridże, choć urządzenie korzysta tylko z czarnego lub z żadnego.

-=-

Skanowanie też jest łatwe -- oczywiście czymkolwiek, nie softem Canona. ;)

--
_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.