Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk twardy - ciekawostka

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk twardy - ciekawostka
From: Myjk <myjkel@nospam.op.pl>
Date: Fri, 30 Nov 2018 16:58:17 +0100
Fri, 30 Nov 2018 13:04:38 GMT, Marcin Debowski

> Nie wiem, ale miałem WD Greena w NVR i działał jakieś 6-7 lat na
> okrągło i skończył działać bez błędów.

http://barway.pl/dysk-sea.jpg

To jest mój dysk, który wraz z drugim takim samym dyskiem, pracują w
macierzy RAID-1. To chodzi w STACJI GRAFICZNEJ non-stop od... no widać od
ilu, praktycznie 10 lat. W tym czasie ta macierz przeżyła multum mniejszych
i większych przepięć, zaników prądu a nawet dwa strzały pioruna w wyniku
których poleciała płyta główna. Aha, zaś sam komputer z tymi dyskami,
jeszcze na Win2k później na Xp, ale także W7 (tylko potem już nie
sprawdzałem ile chodzi, no bo chodził długo), potrafił mieć uptime 8
miesięcy bez restartu (tylko musiałem mu co jakiś czas skillować i
uruchomić ponownie explorera) i tylko dlatego tak krótko, bo UPS nie
wytrzymał.

--
Pozdor
Myjk