Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wydajność stacji na 2 Xeonach

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wydajność stacji na 2 Xeonach
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 23 Nov 2018 14:23:34 +0100
W dniu 2018-11-22 o 22:24, Grzegorz pisze:
SATA z kontrolerem (złączem) SAS - typowo serwerowy.

^^^^^^^^^^^^ a jak instalki systemu widzą takie dyski , idzie jak na zwykłym dysku czy trzeba kombinować ?

SAT jest kompatybilny w dół z SATA.
W wielu matrycach typu RAID5, RAID6 czy mixach typu RAID5+0 można nawet mieszać rodzaje dysków (SAS i SATA) i ich obsługa jest prawidłowa.
Natomiast nie da się obsłużyć dysku SAS na magistrali SATA.

Od strony OS-a: linuksy raczej widzą prawie wszystko, windowsom często trzeba pokazać sterownik.

PS.
Ja ubolewam nad ty, że nie ma przejściówek SAS-USB, bo co jakiś czas zdarza mi się dysk do sprawdzenia. A w serwerze muszę tworzyć dodatkowy wolumin dla tego jednego dysku, a wtedy znów jest problem z wieloma programami narzędziowymi.

--
Pozdrawiam.

Adam