Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy czyste plyty CD / DVD sie starzeja ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy czyste plyty CD / DVD sie starzeja ?
From: the_foe <the_foe@costamcostam.pl>
Date: Mon, 19 Nov 2018 18:55:22 +0100
W dniu 2018-11-19 o 10:58, n pisze:
Czy płyty, które leżakowały po 5-10-15 lat przed nagraniem starzeją się?
Od którego momentu liczyć trwałość płyty?
Czy "najlepsze" obecnie płyty za jeszcze jako tako rozsądne pieniądze (ok. 2
zł/szt.) to JVC/Taiyo Youden Gold?
Pytanie nie o audiofilów, lecz o archiwizowanie zdjęć i dokumentów.

ostatnio zgrywam kolekcję płyt CD z lat ok 2000-2005. I np. EMTECi juz padają i niektórych nie dało się w pełni odczytać. Zaś TDK bezproblemowo. Do DVD-R jeszcze nie doszedłem ale mogą byc mało trwałe ze względu na organiczny barwnik. Będzie fajny test, bo 80% tych płyt, a mam ok 400 płyt DVD-R nagranych, po nagraniu nigdy nie były odtwarzane. Ciekawostka - moje pierwsze CD-R kupione na bazarze komputerowym w czasach radosnego piractwa (chyba 1994 rok) mimo masowego zarysowania dało się odczytać w ok 80%.

--
@foe_pl