Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Drukarka drukuje tylko 1 egzemplarz dokumentu?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Drukarka drukuje tylko 1 egzemplarz dokumentu?
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 7 Nov 2018 09:39:30 +0100

"Adam" prt5n7$c35$1$Adam@news.chmurka.net

Do normalnych drukarek dobrze zrobione sterowniki
mieszczą się na jednej dyskietce 1,44. Do HP to
jakieś kobyły kilkudziesięcio- czy kilkuset-megabajtowe.
A jeśli program instalujący nie zauważy drukarki (bądź
skanera), to często nie pozwoli się zainstalować.

Chwila zapomnienia i drukarka Canona jest zainstalowana.

Zainstalowałem kiedyś na jednej partycji W10 z tego, co Canon
sprzedał wraz z drukarką, ale odpaliłem (po wielu tygodniach)
laptop z innej partycji, gdzie drukarka nie była zainstalowana
-- zainstalowała się sama tak, że to instalowanie umknęło mej
uwadze.

I tak działają "normalne" drukarki. Nie zdążysz jeszcze dokładni wpiąć kabla USB a drukarka już radośnie obwieszcza systemowi, że jest gotowa do pracy. Ale dotyczy to typowych drukarek PCL, PS, czy jakieś mutacje HPGL, względnie stare Proprinter czy ECC/P2.
Nie dotyczy urządzeń drukujących GDI.

Dopiero wtedy spostrzegłem, że coś jest ,,nie tak'', gdy
drukarka zaczęła drukowanie bez obwieszczenia, iż drukuje
tylko czarnym kolorem...
(...) Dwie dolewki czarnego za mną -- ostatnia ukazała mą rozrzutność. ;)
Kupiłem uchwyt do odsysania nadmiaru atramentu, który okazał
się zbędny. Wystarczy po prostu dolać ~5 cm sześciennych,
przetrzeć kartridż z góry i z dołu (tą samą chustką papierową)
i włożyć kartridż... Cały ,,proces'' napełniania (z myciem
i suszeniem strzykawki i igły) trwa kilka/parę minut...

Na moje potrzeby -- doskonała drukarka!

Nie opłaca się.
Lepiej kupić coś w rodzaju Brothera MFC-T910DW albo z Epsona z systemem CISS - począwszy od L300. Do wyboru, do koloru ;) od drukarek do kombajnów.

Natomiast jeśli ktoś rzadko drukuje, to atrament nie ma sensu, za dużo kłopotów. Laserówkę odpalasz po dowolnie długim czasie i działa.

BTW:
Brat niedawno odpalił mojego starego jakiegoś Apple Laser, czy cuś. Działa. Tyle, że teoretycznie 4 str/min, lecz zanim włączy napęd, to kilka minut się zastanawia.
A ja o niej zapomniałem już co najmniej ze 20 lat temu.

--
Pozdrawiam.

Adam